DivX Inc. stawia na telewizję internetową
Podobnie jak i we wcześniejszym kwartale, także i w ostatnich trzech miesiącach producent kodeków DivX Inc. odnotował spadek przychodów: zamiast 24,2 miliona dolarów zarobionych w porównywalnym czasie ubiegłego roku w tym roku DivX zarobił jedynie 16,6 miliona dolarów.
Podobnie jak i we wcześniejszym kwartale, także i w ostatnich trzech miesiącach producent kodeków DivX Inc. odnotował spadek przychodów: zamiast 24,2 miliona dolarów zarobionych w porównywalnym czasie ubiegłego roku w tym roku DivX zarobił jedynie 16,6 miliona dolarów.
Pomimo spadających dochodów firma wciąż jest rentowna: zysk netto wyniósł około 4 milionów dolarów, ale tylko dlatego, że w procesie z Yahoo! rozstrzygniętym na korzyść DivX do kasy firmy wpłynęło 9,5 miliona dolarów.
Według prezesa DivX, Kevina Hella jego firma znajduje się w "napiętej fazie przejściowej". Z jednej strony działalność w sektorze licencjonowania rozwija się i obejmuje zarówno odtwarzacze DVD, jak i urządzenia Blu-ray, telewizory, telefony komórkowe oraz zestawy set top box. Poza tym Hell przewiduje możliwości uzyskania zysków w segmencie telewizji internetowej. Po przejęciu specjalizującej się w telewizji internetowej firmy AnySource Media, które miało miejsce w sierpniu, DivX z optymizmem patrzy w przyszłość. Jak zapowiada prezes DivX, podczas mających się odbyć na początku stycznia targów Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas firma zaprezentuje pierwszą demonstracyjną wersję oprogramowania dla telewizji internetowej.