Cyfrowy Polsat rusza z telefonią mobilną
25.06.2008 12:09, aktual.: 25.06.2008 12:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Cyfrowy Polsat rozpocznie świadczenie usług jako operator wirtualnej sieci komórkowej (MVNO) na początku lipca, jednak kampania promocyjna usług telefonii komórkowej ruszy dopiero we wrześniu.
Cyfrowy Polsat rozpocznie świadczenie usług jako operator wirtualnej sieci komórkowej (MVNO) na początku lipca, jednak kampania promocyjna usług telefonii komórkowej ruszy dopiero we wrześniu.
_ W ubiegłym tygodniu udało się nam w końcu połączyć sieć z Centertelem i Polkomtelem, czyli w tej chwili znikła ostatnia przeszkoda, aby uruchomić nową usługę. Planujemy start telefonii mobilnej na początku lipca _ - powiedział Dominik Libicki, prezes spółki.
_ Nie sądzę, abyśmy z kampanią informacyjno-promocyjną chcieli ruszyć w okresie wakacyjnym, dlatego nastąpi to dopiero we wrześniu _ - dodał.
Cyfrowy Polsat uruchomi usługę telefonii komórkowej w oparciu o infrastrukturę PTC. Spółka zaprojektowała własną sieć telekomunikacyjną i będzie działać w oparciu o własny kod dostępu PL12, własne punkty styku i umowy interconnectowe. Cyfrowy Polsat posiada również własny system billingowy i CRM.
Doładowanie kart prepaid początkowo będzie możliwe w ponad 2 tys. punktów, docelowo ma być to 40 tys. punktów do końca roku. Oferty abonamentowe oferowane będą początkowo w 400 punktach sprzedaży, do końca roku ich liczba podwoi się.
Polsat będzie szukał klientów powoli, nie planuje ostrej walki cenowej. Jako dostawca TV, poprzez 2,2 mln gospodarstw domowych dociera z ofertą do około 7,5 mln Polaków.
Potencjalnych klientów spółka szukać będzie również wśród osób, które jeszcze nie mają telefonu komórkowego - według firm badawczych przy obecnym nasyceniu kartami SIM (108%), tylko 70% Polaków korzysta z telefonii komórkowej.
Polsat będzie zachęcał do swojej oferty zniżkami na pakiety TV przy zakupie telefon + TV. Spółka przygląda się także technologiom i powiązanym z nimi modelom biznesowym, pozwalającym rozszerzyć ofertę o szerokopasmowy dostęp do internetu, czy telefonię stacjonarną.
_ W każdej chwili moglibyśmy uruchomić dostęp do Internetu na bazie sieci Telekomunikacji Polskiej, czyli Bitstream Access, ale atrakcyjność biznesowa tego modelu jest mocno wątpliwa _ - powiedział Dominik Libicki.
W 2008 roku nakłady inwestycyjne Cyfrowego Polsatu na MVNO mają wynieść 12,7 mln zł, w 2007 roku zamknęły się kwotą około 20 mln zł.