Blokowanie reklam będzie nielegalne
22.07.2016 10:01, aktual.: 22.07.2016 12:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wygląda na to, że już niedługo na terenie Państwa Środka blokowanie reklam będzie nielegalne. Do tej informacji dotarł Ben Williams, jedna z osób odpowiedzialnych za popularne rozszerzenie AdBlock Plus.
Nowelizacja ustawy o reklamie w zasadzie brzmi rozsądnie. Próbuje zdefiniować pojęcie internetowej reklamy, a także uregulować ten rynek tak, by kłamliwe reklamy były karalne. Ustawa przewiduje też czytelne oznaczanie sponsorowanych wyników wyszukiwania. Jest jednak jeden problem.
Chińska ustawa w artykule 16. delegalizuje oferowanie i wykorzystywanie sprzętu bądź oprogramowania, które blokuje wyświetlanie reklam na witrynach internetowych. W Chinach ograniczanie wolności nie powinno nikogo dziwić, ale ten konkretny przypadek jest frapujący z innego względu.
Reklamy są dużą niedogodnością dla internautów, ale też głównym źródłem utrzymania i zarobku internetowych wydawnictw. A te szukają, do tej pory bezskutecznie, sposobów na uniemożliwienie użytkownikom blokowania tychże reklam. To z kolei oznacza, że podobne prawo mogłoby być zaproponowane na innych rynkach, w tym europejskim. Miejmy nadzieję jednak, że do tego nie dojdzie.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: 1 sierpnia hakerzy zaatakują serwery Pokemon Go