Blisko 75 proc. Polaków woli wiadomości sms od komunikatorów internetowych

Wraz z pojawieniem się na rynku smartfonów, 160-znakowe wiadomości tekstowe - czyli popularne smsy, które zrewolucjonizowały komunikację międzyludzką w latach 90. - miały odejść w zapomnienie. Jednak, jak wynika z badania platformy SerwerSMS.pl, Polacy wciąż chętniej wysyłają smsy, niż korespondują za pomocą komunikatorów internetowych.

Blisko 75 proc. Polaków woli wiadomości sms od komunikatorów internetowych
Źródło zdjęć: © SXC.hu

02.04.2014 | aktual.: 15.04.2014 09:07

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

- Mimo, że pojawiają się nowe formy komunikacji, jak komunikatory mobilne, dostępne dla użytkowników smartfonów, to ponad 7. proc., czyli trzech na czterech Polaków wysyła i odbiera smsy i preferuje właśnie tę formę komunikacji – twierdzi Tomasz Szymandowski, rzecznik prasowy SerwerSMS.pl w rozmowie z agencją informacyjną Newseria. Na taki wybór Polaków z pewnością mają wpływ coraz lepsze oferty operatorów komórkowych, z nieograniczoną liczbą wysyłanych smsów, nawet przy najniższych opłatach abonamentowych. Ale to nie jedyna przewaga krótkich wiadomości tekstowych nad komunikatorami.

- Właściwości sms'a w dalszym ciągu są takie, że jest on dostępny od ręki, zaraz, jest pewny, szybki i dostarczany w momencie wysyłania. Jeżeli chodzi o komunikatory, mają one swoje wady i zalety, oczywiście musimy mieć dostęp do internetu i pewnego rodzaju ułatwienia i możliwości, dzięki którym możemy dopiero skorzystać z takiego komunikatora –. tłumaczy Tomasz Szymandowski.

Z badania przeprowadzonego przez platformę SerwerSMS.pl w 201. roku na grupie 2160 polskich internautów wynika, że blisko co trzeci ankietowany wysyła średnio ponad siedem wiadomości tekstowych dziennie, a 66,6 proc. pytanych stwierdziło, że wysyła smsy każdego dnia. W najbliższych latach raczej nie powinno być spadków.

- Badania zagranicznych agencji dotyczących rynku smsowego mówią o tym, że do 201. roku będziemy mieli tendencję wzrostową. To oznacza, że rynek będzie rósł, a z roku na rok będzie przybywać smsów. Co prawda to nie będzie taka dynamika, jak między rokiem 2004 a 2009, ale przyrost będzie wyraźnie odczuwalny – uważa rzecznik SerwerSMS.pl. Dalsze przewidywania już tak optymistyczne nie są, choć jednomyślności wśród prognozujących nie ma.

- Później ta tendencja będzie nieco słabła, nawet prognozowane są delikatne spadki. Ale też agencje badawcze zastrzegają, że prawdopodobnie ruch smsowy pozostanie na takim samym poziomie, jaki osiągnie w 201. roku – twierdzi Tomasz Szymandowski.

Źródło artykułu:Newseria
Komentarze (1)