Black Friday 2020 już za moment. Badania pokazują, co kupimy

Strona głównaBlack Friday 2020 już za moment. Badania pokazują, co kupimy
18.11.2020 14:59
Black Friday 2020 już za moment. Badania pokazują, co kupimy

Black Friday tuż tuż. Zapowiada się na wielkie zakupy - według badania przeprowadzonego przez Allegro, średnio wydamy ponad 1200 złotych.

Black Friday (Czarny Piątek) oraz Cyber Monday na stałe już zapisały się w kalendarzu internetowych promocji. Na Allegro pojawia się natomiast Smart! Week oraz Black Week, czyli 8-dniowy festiwal promocji. Konsumenci szukają nie tylko produktów "na już", ale też artykułów na Boże Narodzenie i Sylwestra.

Aby lepiej wiedzieć, czego szukają, Allegro oraz agencja SW Research przeprowadzili badanie. O wybory zakupowe zapytano 1021 Polaków. 1/3 respondentów uważa, że czarnopiątkowe wyprzedaże dotyczą wszystkich sklepów, prawie połowa sądzi, że ceny są niższe w niektórych sklepach, a 49,9 proc. stwierdziło, że Allegro pomaga im w znalezieniu najbardziej korzystnych ofert. Klienci oczekują przecen od 50 do 70 proc.

Czym się różnią oczekiwania pań od panów?

Ponad połowa przepytanych kobiet oczekuje zniżek w kategoriach mody (buty, ubrania, akcesoria). Panowie natomiast koncentrują się na sprzętach AGD/ RTV (46 proc.) oraz elektronice (42 proc.).

Średnia planowanych wydatków wynosi 1266 zł, lecz uwzględniają płeć – mężczyźni są skłonni wydać więcej (ok. 1435 zł), a kobiety ok. 1121 zł. Analitycy wskazują, że zróżnicowanie kwot przeznaczonych na Black Friday i Cyber Monday może wynikać z cen akcesoriów, które zamierzają kupić respondenci.

Znaczenie dla budżetu ma również wiek. Osoby do 24. roku życia planują wydać najmniej – ok. 952 zł, natomiast respondenci z grupy 35-49 lat chcą przeznaczyć średnio 1389 zł. Prowadzący badanie zwracają uwagę na to, że po prosty starsi udzie zarabiają więcej.

Black Friday i Cyber Monday rosną na popularności

Zeszłoroczny festiwal wyprzedaży był przełomowy. Bez względu na płeć, czy miejsce zamieszkania, w poprzednich latach w promocjach na Czarny Piątek i Cyber Monday brało udział zaledwie około 1/4 konsumentów. W 2019 roku była to już ponad połowa – zarówno z dużych miast, jak i wsi.

Przewidywania na rok 2020 są podobne. Ponad 50 proc. ankietowanych deklaruje udział w obniżkach na Black Friday. Wielu z nich wskazuje, że dodatkowym czynnikiem zachęcającym do zakupów jest darmowa wysyłka produktów.

40 proc. pytanych zwróciło uwagę na to, że w przeszłości nie udało im się kupić wymarzonych produktów, a głównym powodem były zbyt szybkie oferty sprzedaży, w związku z czym w tym roku pojawią się "golden deals", dzięki którym każdy będzie mógł przygotować swoja listę zakupów.

Black Friday w tym roku przypada 27. listopada, Cyber Monday - 30. listopada.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)