Black Friday 2020 już za moment. Badania pokazują, co kupimy

Black Friday 2020 już za moment. Badania pokazują, co kupimy

Black Friday 2020 już za moment. Badania pokazują, co kupimy
Marcin Watemborski
18.11.2020 14:59, aktualizacja: 02.03.2022 10:44

Black Friday tuż tuż. Zapowiada się na wielkie zakupy - według badania przeprowadzonego przez Allegro, średnio wydamy ponad 1200 złotych.

Black Friday (Czarny Piątek) oraz Cyber Monday na stałe już zapisały się w kalendarzu internetowych promocji. Na Allegro pojawia się natomiast Smart! Week oraz Black Week, czyli 8-dniowy festiwal promocji. Konsumenci szukają nie tylko produktów "na już", ale też artykułów na Boże Narodzenie i Sylwestra.

Aby lepiej wiedzieć, czego szukają, Allegro oraz agencja SW Research przeprowadzili badanie. O wybory zakupowe zapytano 1021 Polaków. 1/3 respondentów uważa, że czarnopiątkowe wyprzedaże dotyczą wszystkich sklepów, prawie połowa sądzi, że ceny są niższe w niektórych sklepach, a 49,9 proc. stwierdziło, że Allegro pomaga im w znalezieniu najbardziej korzystnych ofert. Klienci oczekują przecen od 50 do 70 proc.

Czym się różnią oczekiwania pań od panów?

Ponad połowa przepytanych kobiet oczekuje zniżek w kategoriach mody (buty, ubrania, akcesoria). Panowie natomiast koncentrują się na sprzętach AGD/ RTV (46 proc.) oraz elektronice (42 proc.).

Średnia planowanych wydatków wynosi 1266 zł, lecz uwzględniają płeć – mężczyźni są skłonni wydać więcej (ok. 1435 zł), a kobiety ok. 1121 zł. Analitycy wskazują, że zróżnicowanie kwot przeznaczonych na Black Friday i Cyber Monday może wynikać z cen akcesoriów, które zamierzają kupić respondenci.

Znaczenie dla budżetu ma również wiek. Osoby do 24. roku życia planują wydać najmniej – ok. 952 zł, natomiast respondenci z grupy 35-49 lat chcą przeznaczyć średnio 1389 zł. Prowadzący badanie zwracają uwagę na to, że po prosty starsi udzie zarabiają więcej.

Black Friday i Cyber Monday rosną na popularności

Zeszłoroczny festiwal wyprzedaży był przełomowy. Bez względu na płeć, czy miejsce zamieszkania, w poprzednich latach w promocjach na Czarny Piątek i Cyber Monday brało udział zaledwie około 1/4 konsumentów. W 2019 roku była to już ponad połowa – zarówno z dużych miast, jak i wsi.

Przewidywania na rok 2020 są podobne. Ponad 50 proc. ankietowanych deklaruje udział w obniżkach na Black Friday. Wielu z nich wskazuje, że dodatkowym czynnikiem zachęcającym do zakupów jest darmowa wysyłka produktów.

40 proc. pytanych zwróciło uwagę na to, że w przeszłości nie udało im się kupić wymarzonych produktów, a głównym powodem były zbyt szybkie oferty sprzedaży, w związku z czym w tym roku pojawią się "golden deals", dzięki którym każdy będzie mógł przygotować swoja listę zakupów.

Black Friday w tym roku przypada 27. listopada, Cyber Monday - 30. listopada.

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)