Bank Millennium ostrzega. Tak oszuści atakują przez portale społecznościowe
Bank Millennium przestrzega przed niebezpiecznymi wiadomościami i fałszywymi reklamami, które zaczęły pojawiać się na portalach społecznościowych. Oszuści najprawdopodobniej próbują wyłudzić dane logowania do bankowości internetowej, by przejąć środki.
12.03.2020 | aktual.: 12.03.2020 12:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
- W ostatnim czasie na portalach społecznościowych pojawiają się fałszywe reklamy podszywające się pod ofertę Banku Millennium i informujące o nagrodach pieniężnych - ostrzega Bank w informacji opublikowanej 11 marca.
Najczęściej tego typu oszustwa mają na celu wyłudzenie danych logowania lub/oraz numeru PESEL, dowodu osobistego czy paszportu. Bank przestrzega, by nie podawać tego typu informacji oraz nie logować się do swojego konta bankowego z innych stron niż strona banku.
Należy uważać przede wszystkim na fałszywe strony, które wyglądają podobnie do stron bankowości internetowej oraz operatorów płatności internetowych. Wraz z bankiem przypominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:
- nie podawaj nikomu swojego MilleKodu i danych do logowania
- nie loguj się do swojego konta na stronach innych niż strony Banku Millennium
- nie wpisuj podczas logowania całego numeru PESEL / dowodu osobistego / paszportu oraz numeru telefonu (podczas logowania wymagane jest podanie tylko 2 losowo wybranych znaków identyfikatora)
- czytaj uważnie każdą otrzymaną od nas wiadomość SMS sprawdź kwotę i numer operacji