Bank Millennium ostrzega. Oszuści podszywają się pod ich pracowników

Po raz kolejny przestępcy na celownik wzięli klientów bankowości mobilnej. Millennium ostrzega, że oszuści podszywający się pod pracowników banku zachęcają do instalowania niebezpiecznej aplikacji. 

bank millennium
bank millennium
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski

Jak podaje Bank Millennium, oszuści podający się za pracowników infolinii TeleMillennium dzwonią w sprawie rzekomych podejrzanych transakcji na koncie lub karcie. Następnie proszą o podanie danych do logowania się do bankowości internetowej lub mobilnej i zainstalowanie aplikacji QuickSupport. 

Jak można się domyślić, aplikacja nie jest autoryzowana przez Bank Millennium. Z jej pomocą przestępcy otrzymują możliwość zdalnego sterowania urządzeniem użytkownika, a dysponując danymi uzyskanymi w czasie rozmowy, mają możliwość kradzieży pieniędzy z konta ofiary oszustwa. 

Bank przypomina, że "konsultanci nie promują żadnych aplikacji do szybkiej obsługi klienta" i każda taka prośba powinna wzbudzić podejrzenia. Przypominamy, by nigdy nie podawać nikomu numerów dokumentów, danych logowania ani numerów kart płatniczych, a konsultanci Banku nie mają uprawnień, by prosić o takie dane. 

Niestety, mimo że o zagrożeniach ze strony cyberprzestępców mówi się dużo, to oszuści wciąż znajdują nowe sposoby na wyłudzanie danych. Pamiętając o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w sieci, będziemy znacznie mniej narażeni na oszustwa:

  • nie klikaj w linki nieznanego pochodzenia oraz nie instaluj aplikacji z nieznanych źródeł;
  • korzystając z bankowości internetowej, sprawdź, czy trafiłeś na właściwą stronę - czasami literówka w adresie strony może przenieść nas na niebezpieczną witrynę;
  • nie podawaj osobom trzecim danych logowania swoich kont oraz innych poufnych danych, np. numeru PESEL.  
Źródło artykułu:WP Tech
wiadomościbankowość internetowabankowość mobilna
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (54)