Atak hackerski na największe linie lotnicze świata
Internetowi oszuści zrealizowali kolejną kampanię phishingową, przy użyciu stron Delta Airlines. Dzięki niej skłonili nieostrożnych użytkowników internetu, do kliknięcia w niezabezpieczone linki, kierujące do fałszywych stron.
28.11.2011 | aktual.: 28.11.2011 15:10
Oszuści wysłali wiadomości do klientów, którzy zakupili bilety na lot z Nowego Jorku na 2. listopada (lotnisko John F. Kennedy International Airport) do San Francisco z datą powrotu 1 grudnia.
Wysłana wiadomość wyglądała na e-mail potwierdzający wysłany przez Delta Airlines do swoich pasażerów po zakupie biletu, celem weryfikacji i potwierdzenia zakupu. Pierwsze cztery linki kierowały odbiorców wiadomości do legalnej strony internetowej Delta Airlines, podczas gdy linki w typowej wiadomości phishingowej są prawie zawsze w 10. procentach linkami "złośliwymi".
To przebiegła taktyka wykorzystująca listę prawdziwych linków, które utwierdzają użytkownika w tym, że znajduje się na „prawdziwej”. i bezpiecznej stronie kierując użytkowników do stron takich jak US Department of Transport i stron typu SafeTravel.dot.gov. Komunikat ten nie zawierał także żadnych literówek, w przeciwieństwie do większości wiadomości phishingowych. Jednak link kierujący do "Odpraw się online", kierował już do stron oszustów. Delta Airlines w momencie, gdy zauważyła powyższe aktywności oszustów i napływ fałszywych e-maili, ostrzegła na swojej stronie internetowej tych, którzy otrzymują fałszywe wiadomości, aby unikali otwierania przesyłanych w załączniku plików.
- Wiadomości te twierdzą, że kupiłeś bilet w Delta Airlines, a twoje konto zostało obciążone przy pomocy twojej karty kredytowej. Faktura lub paragon zakupu jest dołączony do wiadomości e-mail. Delta Airlines poinformowała również, że "nie należy otwierać załączników, które mogą zawierać niebezpieczne wirusy lub uszkodzić twój komputer. Bądźcie pewni, że Delta Airlines nie wysyła takich e-maili i karty klientów kredytowych nie zostały obciążone przez Delta Airlines".
Jeśli stałeś się ofiarą tego oszustwa phishingowego, Delta Airlines rekomenduje, abyś zmienił swój nr PIN w swoim programie SkyMiles i dodatkowo monitorował swoje konto w celu zwrócenia szczególnej uwagi na każdy podejrzany nowy button czy też komentarz.
- Nawet firmy rozmiaru Delta Airlines, nie do końca wiedzą w jaki sposób mogą się obronić przed atakami phishingowymi. Dlatego pamiętajmy, aby nigdy w stu procentach nie ufać temu co widzimy na stronach internetowych, nawet tych największych firm. W dobie coraz powszechniejszego przenoszenia większości aktywności do internetu, pojawia się coraz to więcej "oszustów specjalistów", którzy często są dużo bardziej sprytni niż administratorzy stron typu Delta Airlines –. mówi Łukasz Nowatkowski, Ekspert G Data software.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Chińczyk zbudował tablet za 125 dolarów, bo nie stać go było na droższy"