Kaspersky odciął internet użytkownikom Windowsa XP

Kaspersky odciął internet użytkownikom Windowsa XP06.02.2013 16:00
Źródło zdjęć: © Kaspersky Lab

Użytkownicy Windows XP, którzy chronią swój komputer za pomocą oprogramowania Kaspersky Lab mają powody do narzekania. Jedna z aktualizacji antywirusa zablokowała komputerom z XP możliwość łączenia się z internetem.

Jeżeli używasz 32-bitowych wersji Kaspersky Anti-Virus for Windows Workstations 6.0.4 MP4. Kaspersky Endpoint Security 8 for Windows, Kaspersky Endpoint Security 10 for Windows, Kaspersky Internet Security 2012 i 2013 lub Kaspersky Pure 2.0, masz Windows XP I nie możesz połączyć się z internetem, to nie jesteś sam(a). Winę ponosi oprogramowanie firmy Kaspersky Lab.

Poszkodowani użytkownicy powinni skontaktować się z pomocą techniczną firmy Kaspersky Lab. Niestety, prawdopodobnie będzie potrzebny drugi komputer zdolny do pobrania właściwej aktualizacji z internetu...

Kaspersky Lab Polska opublikował na swoim facebookowym fanpage'u opis, jak poradzić sobie z problemem we własnym zakresie.

_ Przede wszystkim upewnijcie się, że posiadacie zainstalowaną najnowszą wersję naszej aplikacji (najnowsze wersje znajdziecie na naszej stronie; jeżeli będziecie mieli problemy z pobraniem nowej wersji, wstrzymajcie na chwilę pracę modułu Ochrona WWW, i wtedy pobierzcie). Następnie wykonajcie poniższe kroki: - w ustawieniach produktu Kaspersky Lab odszukajcie moduł Ochrona WWW i wstrzymajcie jego pracę; - uruchomcie aktualizację (możecie w tym celu kliknąć prawym przyciskiem myszy ikonę K w prawym dolnym rogu ekranu i wybrać "Aktualizacja"); - po aktualizacji baz wznówcie działanie modułu Ochrona WWW i uruchomcie komputer ponownie. _

Aktualizacja

Otrzymaliśmy oficjalny komentarz pana Piotra Kupczyka, dyrektora biura komunikacji z mediami w Kaspersky Lab Polska Sp. z o.o.:

_ Problem pojawił się 4 lutego o godzinie 17:52 czasu polskiego i był wywołany nieprawidłową aktualizacją modułu Ochrona WWW. W efekcie niektóre produkty zaczęły blokować dostęp do internetu. Problem występował na 32-bitowych systemach operacyjnych i dotyczył następujących produktów Kaspersky Lab: Kaspersky Anti-Virus for Windows Workstations 6.04 MP4; Kaspersky Endpoint Security 8 for Windows; Kaspersky Endpoint Security 10 for Windows; Kaspersky Internet Security 2012 oraz 2013, a także Kaspersky PURE 2.0. Problem został zidentyfikowany i wyeliminowany tego samego dnia o godzinie 23:31 czasu polskiego. W celu usunięcia problemu na swoim komputerze wystarczające było wstrzymanie działania modułu Ochrona WWW i pobranie najnowszej aktualizacji baz. Całkowite wyłączanie ochrony, ani też korzystanie z innego komputera nie było wymagane. W przypadku produktów korporacyjnych, które pobierają aktualizację za pośrednictwem konsoli administracyjnej, problem został rozwiązany automatycznie. W imieniu firmy
przepraszam wszystkich użytkowników za wszelkie niedogodności wywołane przez ten problem. Dołożymy wszelkich starań, aby taka sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości. _

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Kronika CHIP-a: retusz fotografii kiedyś a dziś"

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.