Google jednak nie lubi papieru? Firma zabija program Print Ads

Google jednak nie lubi papieru? Firma zabija program Print Ads21.01.2009 12:31
Źródło zdjęć: © google

Google kontynuuje politykę porządkowania swoich serwisów i zabijania tych inicjatyw, które nie przyniosły spodziewanej popularności oraz przede wszystkim - zysków. Firma oznajmiła, że w najbliższym czasie zawiesi przedsięwzięcie "Print Ads", które miało być dla internetowego giganta ścieżką do branży reklamowej w prasie papierowej. Okazało się jednak, że akcja nie zyskała zainteresowania wśród wydawców i dyrektorów.

Google ogłosiło, że w pod koniec lutego zawiesi realizowany od niemal trzech lat program "Print Ads". Serwis, który z założenia miał umożliwić internetowemu gigantowi wejście na rynek reklam w prasie papierowej, niestety nie spotkał się z zainteresowaniem wydawców.

Realizowany od 2006 roku "Print Ads" umożliwiał wszystkim użytkownikom platformy internetowej Google AdWords zakupienie reklam w papierowej edycji tych gazet, które przyłączyły się do programu. Inicjatywa w momencie startu oferowała bazę około 50 partnerów biznesowych. Po ponad dwóch latach i sporym nakładzie sił włożonym w promocję akcji, liczba ta urosła do zaledwie 800 zainteresowanych.

Spencer Spinnell, dyrektor odpowiedzialny za Google Print Ads, napisał na swoim blogu: "_ Mieliśmy nadzieję, że Print Ads umożliwi gazetom zapewnienie sobie nowego kanału zysku oraz dostarczy danych, które pozwolą przygotować reklamy lepiej dostosowane do odbiorców. Niestety okazało się, że platforma nie wzbudziła tak wielkiego zainteresowania, jakiego się spodziewaliśmy. _"

Spinnell dodał jednocześnie, że Google będzie wciąż poszukiwało nowych dróg, które mogłyby pomóc wydawnictwom zajmującym się prasą klasyczną. Jako ciekawostkę dodać, można, że od pewnego czasu firma napotyka ostrą krytykę z tej strony. W sądach znajduje się kilka pozwów o naruszanie przez Giganta z Mount View praw autorskich poprzez publikowanie treści w Google News bez zgody autorów.

Nie tylko Print Ads. Również Google Video, Jaiku, Mashup Editor...

Print Ads jest kolejnym serwisem, który Google postanowiło "uciąć" z powodu nie spełniania wyznaczonych wcześniej norm popularności. W ubiegłym tygodniu firma oznajmiła, że z sieci znikną również takie marki jak Google Video, Jaiku, Mashup Editor, Dodgeball, Catalog Search oraz Google Notebook.

Spinnell na swoim blogu zapewnia, że wszystkie te decyzje były dla firmy bardzo trudne i poprzedzone zostały długą obserwacją i szczegółowymi analizami. Dodał także, że Google na pewno nie zmarnuje zaoszczędzonych pieniędzy i przeznaczy je na projekty, które spodobają się większej liczbie użytkowników.

Warto dodać, że choć Google od kilku lat odnotowuje niemal same sukcesy, to jednak firma nie oparła się globalnemu kryzysowi. W ostatnim czasie koncern zwolnił ponad 100 "rekruterów" i podjął decyzję o połączeniu kilku oddziałów inżynierskich.

Google zamknie Print Ads 28 lutego.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.