Amazon, Google i Microsoft płacą twórcom Adblocka Plus!

Amazon, Google i Microsoft płacą twórcom Adblocka Plus!
Źródło zdjęć: © chip.pl

04.02.2015 12:17, aktual.: 04.02.2015 15:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Plotki o tym, że Google płaci za to, aby Adblock Plus nie blokował reklam Google powtarzane były od dawna. Redakcja Financial Times dotarła do informacji z których wynika, że nie tylko gigant z Mountain View płaci twórcom popularnej blokady reklam. Robią to również Microsoft i Amazon.

Niemiecka firma Eyeo, twórcy popularnego rozszerzenia Adblock Plus nie podają do publicznej wiadomości, ile trzeba zapłacić, żeby trafić na "białą listę" nieblokowanych reklam. Jednak w rozmowie z redaktorem Financial Times, jeden z twórców Adblock Plus przyznał, że Eyeo standardowo domaga się 30 proc. zysków z wyświetlanych ogłoszeń. Dość sporo, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że z rozszerzenia Eyeo korzysta ok. 300 milionów internautów, to nic dziwnego, że Niemcy mogą pozwolić sobie na tak duży procent.

Skoro jest to już potwierdzona informacja, to wizerunek twórców Adblock+ ulega zmianie. Skoro jedynym powodem, dla którego nie widzimy reklam jakiejś firmy jest to, że nie chce ona oddawać 30% swojego zysku twórcom rozszerzenia, to chyba nikomu raczej nie zależy na "wygodzie internautów".

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Jeszcze jeden sposób na darmowy Windows 10!