Adobe tłumaczy się z problemów z instalatorami Creative Suite

Adobe tłumaczy się z problemów z instalatorami Creative Suite

Adobe tłumaczy się z problemów z instalatorami Creative Suite
Źródło zdjęć: © Adobe
08.12.2008 13:30, aktualizacja: 08.12.2008 13:55

Sposób instalacji ostatnich wydań pakietów Adobe Creative Suite wywołał falę krytyki pod adresem producenta ze strony części użytkowników. John Nack, menedżer Adobe, zajmujący się Photoshopem, zdecydował się udostępnić łamy swojego bloga firmowym ekspertom w dziedzinie inżynierii oprogramowania, którzy tłumaczą, czemu instalatory pakietów działają w taki a nie inny sposób.

Wątpliwości użytkowników starali się wyjaśnić Barry Hills i Eric Wilde, obaj zatrudnieni w dziale Creative Suite Business Unit, chociaż na innych stanowiskach.

Hills przyznaje, że instalacja pakietów Creative Suite 3 i 4 nie jest zoptymalizowana - proces trwa dość długo, niekiedy sprawiając wręcz wrażenie zamrożonego. "W CS3 klienci zetknęli się z paroma poważnymi problemami, których rozwiązanie za pośrednictwem wsparcia technicznego firmy było na tyle długotrwałe, że pierwsze wrażenia z użytkowania pakietu były dla niektórych bolesne" - mówi dyrektor sekcji inżynierii i zarządzania oprogramowaniem. Przekonuje on jednak, że w czasie prac nad instalatorem najnowszej wersji zestawu poświęcono dużo czasu na to, aby był on bardziej wydajny i umożliwiał rozpoczęcie pracy z CS4 bez żadnych przeszkód. Hills zgadza się z jednocześnie sugestiami użytkowników, aby wykluczyć wymóg zamykania innych aplikacji na potrzeby rozpoczęcia instalacji Creative Suite.

Z kolei Eric Wilde ( menedżer ) wyjaśniał, dlaczego do instalacji CS producent nie korzysta z popularnych mechanizmów, np. InstallShield. Jego zdaniem zestaw Adobe jest na to zbyt złożony - CS składa się z wielu produktów, a każdy z nich powinien być dostępny do instalacji zarówno jako część zestawu, jak i osobny program. Procedurę instalacji dodatkowo komplikuje obecność technologii współdzielonych przez różne części pakietu. "Chociaż zdajemy sobie sprawę z tego, że nasza technologia instalacyjna nie jest doskonała, robiliśmy wszystko, aby zaspokoić najważniejsze potrzeby naszych klientów. W CS4 skupiliśmy się na poprawie wydajności instalatora, dzięki czemu instalacja, nawet jeśli była długotrwała, najczęściej kończyła się powodzeniem" - konkluduje przedstawiciel Adobe.

Wszyscy, którzy oczekują poprawek w instalatorze CS5 i kolejnych wersjach pakietu, mogą swoje uwagi kierować bezpośrednio do Barry'ego Hillsa, który we wpisie na blogu pozostawił informacje kontaktowe.

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)