67% polskich firm reklamuje się online

Wśród polskich firm widać wyraźne zwiększenie zainteresowania reklamą w internecie kosztem pozostałych kanałów marketingowych - wynika z badania Barometr IAB.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Barometr IAB to nowe badanie rynku zainicjowane przez Związek Pracodawców Branży Interaktywnej Interactive Advertising Bureau Polska.

Obraz
© (fot. Jupiterimages)

Najciekawsze wnioski z pierwszej edycji badania:

  • 67% ankietowanych firm reklamuje się online (2008 - 66%). Co istotne, jest to drugi wynik, zaraz po czasopismach. Jednocześnie respondenci deklarują wyraźny spadek zainteresowania reklamą prasową - z 77 na 69% w porównaniu lat 2008 i 2009,
  • ponad 40% firm zamierza zwiększyć wydatki na online w II połowie 2009 roku - to najlepszy wynik ze wszystkich mediów. 50% ankietowanych nie zmieni wydatków na online a tylko 7% zmniejszy - mimo, że ogółem 39% zamierza zmniejszyć globalnie wydatki na reklamę,
  • 8% zamierza zwiększyć wydatki w kanale mobile (GSM),
  • firmy pozytywnie oceniają skuteczność działań w internecie: najlepiej w takich wymiarach jak efektywność kosztowa, mierzalność efektów oraz elastyczność użycia (odpowiednio 3,4. 3,4 i 3,6 w skali 1-4) - są to najlepsze wyniki wśród wszystkich mediów.

Metodologia: Dane zbierane są z całego rynku i pochodzą od marketerów, którzy zgodzili się wziąć udział w badaniu. Partnerem badania jest PENTOR RESEARCH INTERNATIONAL S.A. Wybrane szczegóły z pierwszej edycji badania Barometr IAB dostępne są w załączniku do niniejszej informacji.

Według innego badań IAB Polska, AdEx, wartość polskiego rynku reklamy online w 200. r. wyniosła 1,17 mld zł. Stanowi to 57% wzrost w porównaniu do roku ubiegłego, kiedy rynek ten wart był 743 mln zł.
Jeżeli ponad 40% firm zamierza zwiększyć wydatki na online w II połowie 2009 roku, to jest szansa, że rok 2009 r. będzie kolejnym rekordowym po 2008 r. dla tego medium w Polsce. Należy jednak wziąć pod uwagę prognozy zza oceanu, mówiące o spadku wartości reklamy internetowej w USA.

Źródło artykułu: internetstandard.pl
Wybrane dla Ciebie
Symulacja walki F-35 z Su-30. Nie chcą ujawnić, kto zwyciężył
Symulacja walki F-35 z Su-30. Nie chcą ujawnić, kto zwyciężył
Chiny rozmieszczają je na Pacyfiku. Widzą wszystko
Chiny rozmieszczają je na Pacyfiku. Widzą wszystko
Nieznane drony w Europie. Pojawiły się na krańcach NATO
Nieznane drony w Europie. Pojawiły się na krańcach NATO
Incydent na wysokości 10 kilometrów. Coś uderzyło w samolot pasażerski
Incydent na wysokości 10 kilometrów. Coś uderzyło w samolot pasażerski
Kosmiczna zbroja. Będzie chronić satelity i astronautów
Kosmiczna zbroja. Będzie chronić satelity i astronautów
Przyjrzeli się śniegowi w Alpach. Nie mają dobrych wieści dla świata
Przyjrzeli się śniegowi w Alpach. Nie mają dobrych wieści dla świata
Rzadkie zjawisko na niebie. Udało mu się je sfotografować
Rzadkie zjawisko na niebie. Udało mu się je sfotografować
Mają najpotężniejszy pocisk na świecie. Stworzył go sojusznik Polski
Mają najpotężniejszy pocisk na świecie. Stworzył go sojusznik Polski
Bat na Shahedy Rosjan. Ukraińcy opracowali Bulleta
Bat na Shahedy Rosjan. Ukraińcy opracowali Bulleta
Problem w otoczeniu Słońca. O tym zagrożeniu wiemy niewiele
Problem w otoczeniu Słońca. O tym zagrożeniu wiemy niewiele
Są główną tarczą antybalistyczną Ukrainy. Ta chce pozyskać kolejne 25 sztuk
Są główną tarczą antybalistyczną Ukrainy. Ta chce pozyskać kolejne 25 sztuk
Wszystko jasne. Berlin zdecydował w sprawie F-35
Wszystko jasne. Berlin zdecydował w sprawie F-35