5 metrów kabla za 3000 euro - Harmonix HS101-SLC - recenzja
Nie wszyscy przywiązują należną uwagę do jakości kabli kupowanych do swoich zestawów stereo lub kina domowego. To duży błąd gdyż wysokiej jakości okablowanie, to wprawdzie spory wydatek, ale zarazem bezpieczeństwo, komfort słuchania i... prestiż.
06.07.2009 | aktual.: 07.07.2009 10:31
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Firma Harmonix razem z marką Reimyo jest częścią japońskiej firmy Combak Corporation, producenta najwyższej klasy sprzętu audio. Warto podkreślić silne powiązania Harmoniksa z tamtejszym przemysłem audio, ponieważ studia nagraniowe JVC, w których wykonuje się niezwykle zaawansowany proces remasteringu w technologii K2 (najlepiej nagrane płyty na świecie), pracują właśnie na tym okablowaniu.
Kabel głośnikowy HS101-SLC jest topową pozycją w katalogu firmy; oprócz niego można również wybrać tańszy HS10. oraz ciekawy model Super-Max, stworzony z myślą o połączeniu z najwyższej klasy głośnikami wysokotonowymi. Ten ostatni charakteryzuje się bardzo niską impedancją, co ma otworzyć go na pasmo najwyższych częstotliwości i odtworzyć je z niewiarygodną precyzją i czystością. Z ciekawostek produkowanych przez Harmoniksa warto też wspomnieć o specjalnych podstawkach do kabli, minimalizujących wibracje przekazywane przez podłogę pomieszczenia, a także izolujących od elektryczności statycznej dywanów, wykładzin etc.
HS101-SLC zbudowano w oparciu o dwie oddzielne żyły, poprowadzone wewnątrz rozbudowanego ekranu – stąd spory przekrój poprzeczny całego kabla. Z materiałów producenta można się również dowiedzieć, że do budowy przewodu wykorzystano nowo opracowaną miedź OFC. Podobnie jak interkonekty analogowe, również łączówka głośnikowa jest kierunkowa. Przewody zakończono perfekcyjnie obrobionymi widełkami, wykonanymi z miedzi PCOCC pokrytej złotem i rodem w celu minimalizacji impedancji. Na zamówienie dostępne są również inne typy wtyków, jak szpilki czy banany WBT. Z zewnątrz przewód jest chroniony odpornym na uszkodzenia mechaniczne i przetarcia oplotem z gęstej, dosyć twardej siateczki; pod nim można dostrzec cieniutki zewnętrzny przewód masowy, wchodzący w skład skomplikowanego systemu ekranującego. JAKOŚĆ DŹWIĘKU Nazwa Harmonix nie wzięła się z kosmosu –. to określenie marki dążącej do uzyskania pełnej harmonii brzmienia swoich kabli. Żmudna praca i lata doświadczeń przyniosły efekt w postaci jednego z najlepiej
brzmiących kabli głośnikowych na świecie. Obojętnie z jakim systemem audio przyjdzie mu współpracować, HS101-SLC sprawdzi się jako znakomity partner, niewprowadzający do brzmienia praktycznie niczego od siebie. Efekt jaki uzyskaliśmy, przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania, a te – jak to często bywa w przypadku tak zaawansowanych i drogich konstrukcji – były naprawdę spore. Harmonix połączony z kolumnami Tannoy Glenair 10 zagrał po prostu fenomenalnie. Łącząc ten kabel z wysokiej jakości zespołami głośnikowymi, uzyskamy przepiękną, bogatą w harmoniczne prezentację. Duże wrażenie zrobiła na nas stereofonia, bo zarówno kolumny, jak i sam kabel ponadprzeciętnie radzą sobie z przekazem wrażeń przestrzennych.
Scena nabiera realistycznych rozmiarów, poszczególne źródła pozorne stają się ostre i wyraźne, a między nimi zostaje sporo miejsca. Pojawia się oddech i swoboda w operowaniu źródłami tak na pierwszym, jak i na pozostałych planach. Zakres najwyższych tonów jest pozbawiony jakichkolwiek nalotów, matowości. Przekaz jest wolny od nerwowości, talerze perkusji lub uderzenia w trójkąt nie zdradzają najmniejszych oznak agresji, zaś brzmienie klawesynu wydaje się maksymalnie rozdzielcze. Pozostaje pytanie czy kabel ten wart jest swojej ceny 3.12. euro (2 x 2,5m) – na to już każdy sam powinien znaleźć odpowiedź.
WERDYKT
ZA
Doskonale zgrane kable. Nie wprowadzają żadnych ograniczeń –. brzmią na tyle dobrze, na ile pozwalają im kolumny i wzmacniacz.
PRZECIW
Nawet na siłę trudno tu wskazać jakieś wady. PODSUMOWANIE
Ich brzmienie można uznać za zjawiskowe, niepowtarzalne i pozbawione zbędnych naleciałości. Osiągają to, co wydaje się nie do osiągnięcia –. są wolne od jakichkolwiek podkolorowań, a jednocześnie ukazują bogactwo melodyczne i zróżnicowane barwy. To absolutny hi-end i dobra propozycja cenowa, biorąc pod uwagę konstrukcje z podobnej półki.
OCENA OGÓLNA (w skali od 1 do 5)
5
CENA 3.120 Euro (2x2,5m)
wydanie internetowe www.hfc.com.pl