40 proc. kliknięć w mobilne reklamy jest bezużyteczne

Wiemy już, że całkiem sporo kliknięć w reklamy na Facebooku generują boty. Niektórzy twierdzą nawet, że aż 80 proc. A jak sprawa wygląda z reklamami mobilnymi? Jeśli przyjrzeć się im bliżej, również nie jest wesoło.

40 proc. kliknięć w mobilne reklamy jest bezużyteczne
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Trwające sześć tygodni badanie przeprowadzone na całym świecie przez niemiecką platformę marketingu w aplikacjach o nazwie Trademob przyniosło zaskakujące rezultaty –. 40 proc. kliknięć w reklamy mobilne jest bezwartościowych dla reklamodawców.

Trademob –. agencja, która zarządza ponad setką sieci reklamowych, przeanalizowała ponad 6 milionów kliknięć w reklamy mobilne na całym świecie. Okazało się, że 22 proc. z nich było przypadkowych, a 18 proc. było w jakiś sposób sfałszowanych. Ogółem 40 proc. było bezużytecznych co, według ich wyliczeń, przekłada się na konwersję na poziomie 0,1 proc.. Słabo.

8 proc. kliknięć generowanych jest przez samych autorów aplikacji, którzy wykorzystują swoje serwery do produkowania fałszywych kliknięć. Bardzo dużo kliknięć pochodzi także z botnetów oraz powstaje dzięki ukrywaniu jednego banneru pod drugim. W ten sposób generowane było w sumie 1. proc. sprawdzonych przez Trademob kliknięć.

Jeśli chodzi o przypadkowe kliknięcia, których też jest całkiem sporo, bo aż 2. proc., nie wszystkie są rezultatem za dużych placów operujących na za małym ekranie – wielu deweloperów często specjalnie umieszcza duże bannery reklamowe obok relatywnie małych klawiszy akcji. Dzięki swojej technologii śledzenia konwersji, Trademob był w stanie zidentyfikować deweloperów, których kliknięcia miały wyjątkowo niską konwersję i na tej podstawie wysnuć wniosek o „przypadkowości” kliknięć.

Choć próbka 6 milionów kliknięć nie jest w żadnym wypadku reprezentatywna, ujawnione przez nich praktyki są niepokojące. Nie chodzi nawet o wątpliwą skuteczność samych reklam. Gorzej, że to właśnie na reklamy liczy bardzo wielu deweloperów udostępniając swoją pracę za darmo. Szkoda by było, gdyby reklamodawcy mieli przenieść swoje pieniądze gdzie indziej.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)