Cisco przeprasza za Cisco Connect Cloud
Cisco Home Networking, w osobie wiceprezesa i dyrektora generalnego Breta Wingo tłumaczy się z naszych zarzutów i przeprasza użytkowników.
Bret Wingo: Od uruchomienia platformy Cisco Connect Cloud otrzymujemy pytania dotyczące prywatności użytkowników w odniesieniu do tej usługi. Zdajemy sobie sprawę, że nie do końca klarowne warunki korzystania z serwisu stały się przyczyną licznych problemów naszych Klientów. Chcielibyśmy przeprosić za zamieszanie i wszelkie niedogodności. Bierzemy za nie pełną odpowiedzialność. Aktualnie podejmujemy działania dążące do naprawienia tej sytuacji.
Chciałbym odnieść się do najczęściej poruszanych zagadnień związanych z kontrowersjami wokół Cisco Connect Cloud.
Klienci Linksys nie muszą logować się do usługi Cisco Connect Cloud. Mogą też zrezygnować z zakładania konta na platformie.
Cisco Connect Cloud to usługa opcjonalna, która wprowadza do sieci domowej dodatkowe funkcje. Korzystanie z niej nie jest wymagane do konfiguracji i zarządzania ruterami Linksys by Cisco serii EA. Użytkownicy mogą przywrócić ustawienia domyślne oprogramowania. Jeśli Klient nie zdecyduje się założyć konta do obsługi Cisco Connect Cloud, może korzystać z aktualnego oprogramowania, służącego do lokalnego zarządzania ruterem. Użytkownicy, którzy chcą korzystać z platformy, mogą założyć sobie na niej konto i cieszyć się rozszerzonymi funkcjami zarządzania siecią. Mogą też powrócić do poprzedniego oprogramowania - bądź korzystając z wsparcia pracowników naszego Biura Obsług i Klienta (pod numerem telefonu 22 306 00 70), lub samodzielnie, wchodząc na tę stronę i postępując zgodnie z wskazówkami.
Cisco nie będzie arbitralnie odłączało Klientów od usług na podstawie sposobu korzystania z internetu.
Cisco Connect Cloud ani rutery Linksys by Cisco nie monitorują ani nie przechowują informacji na temat naszych Klientów. Platforma nie powstała by śledzić działania użytkowników w internecie - w aktualizacji licencji oprogramowania wprowadzimy odpowiedni zapis.
Rutery Linksys by Cisco nie służą do zbierania informacji o Klientach i o tym, jak korzystają oni z internetu.
Cisco zachowuje jedynie informacje, które są niezbędne do rejestracji na Cisco Connect Cloud i korzystania z serwisu.
Klienci rejestrujący się na Cisco Connect Cloud proszeni są o podanie nowej nazwy użytkownika, hasła oraz adresu e-mail. Dane te są potrzebne do utworzenia konta. Kiedy użytkownik konfiguruje konto Cisco Connect Cloud, proszony jest o podanie lokalnego hasła administracyjnego do rutera serii EA, żeby połączyć go z owym kontem. Cisco nigdzie nie przechowuje lokalnych haseł.
Cisco nie będzie wysyłać powiadomień o dostępnych aktualizacjach oprogramowania osobom, które nie wyraziły na to zgody.
Jeszcze raz, w imieniu Zespołu Cisco, chciałbym przeprosić za niedogodności wszystkich naszych Klientów. Jesteśmy zobligowani do ochrony prywatności i bezpieczeństwa naszych użytkowników.