ZUS rozwija system e‑wizyt. Usługa zyskuje coraz większą popularność
Pandemia koronawirusa przyczyniła się do przyspieszenia prac związanych z cyfryzacją usług. Ten krok wykonał również Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który coraz aktywniej promuje swój system e-wizyt.
ZUS we współpracy z firmą Comarch wprowadził w październiku 2020 r. usługę zdalnych wideokonsultacji, która cały czas rozwija się coraz prężniej. Dedykowany system e-Wizyta przeznaczony jest do umawiania bezpiecznych wideorozmów z pracownikami ZUS.
System oferuje możliwość umówienia się na spotkanie z 6 obszarów tematycznych, dzięki czemu można porozmawiać z ekspertami o sprawach związanych z emeryturami i rentami, wypłatą zasiłków, prowadzeniem firmy, ulgami i umorzeniami, a także uzyskać informacje o zasadach korzystania z tzw. tarczy antykryzysowej.
Na takim spotkaniu istnieje również możliwość potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Rozwiązanie zostało wdrożone dotychczas w 43 oddziałach ZUS w naszym kraju, a pod koniec roku liczba równoczesnych e-wizyt wzrosła z 172 do 300.
E-wizyty to bardzo dobre rozwiązanie na czas pandemii, jednak ZUS planuje, że nowy system pozostanie na dłużej, jako jedna ze stałych usług, z której mogą skorzystać interesanci.
Jak się umówić na e-wizytę w ZUS?
Na e-wizytę w ZUS można się umówić jedynie w placówce, która jest zgodna z naszym miejscem zamieszkania lub miejscem płacenia składek. Wszystkie e-wizyty odbywają się od poniedziałku do piątku między 9:00, a 14:00.
Jedyne, czego potrzeba, by połączyć się z pracownikiem ZUS-u na e-wizycie to komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu i kamerą (smartfon czy tablet). W czasie e-wizyty należy mieć przy sobie dowód osobisty, który posłuży do weryfikacji tożsamości i co ważne - osoby trzecie nie mogą być obecne na spotkaniu.
Rezerwując e-wizytę na stronie ZUS należy:
- podać swoje dane;
- wybrać dzień i godzinę spotkania;
- wybrać temat spotkania;
- osoby niesłyszące mogą wybrać wizytę w polskim języku migowym (PJM).