Zabawki edukacyjne - zamiast konsoli, smartfona albo gier

Zabawki edukacyjne - zamiast konsoli, smartfona albo gier

Zabawki edukacyjne - zamiast konsoli,  smartfona albo gier
Źródło zdjęć: © 123RF.COM
12.11.2016 11:24, aktualizacja: 12.11.2016 12:48

Zabawki edukacyjne mają tę przewagę nad zwykłymi, że oprócz dużej porcji zabawy potrafią też rozwinąć wiele zdolności naszych dzieci. Potrafią nauczyć programowania, robotyki czy też rozwinąć wyobraźnię przestrzenną. Na rynku jest ich całkiem sporo, jednak my skupiliśmy się na tych, które trafią w gusta wszystkich zainteresowanych technologiami. Zobaczcie najciekawsze propozycje. Wybraliśmy takie, które są w najbardziej przystępnych cenach.

1 / 5

3D Doodler

Obraz
© 3D Doodler | 3D Doodler

Słyszeliście kiedyś o drukarkach 3D? Doodler w pewnym stopniu je przypomina, przy czym nie kosztuje kilku tysięcy złotych, a nieco ponad 200 zł. Urządzenie wygląda niczym spory długopis lub wkrętarka elektryczna, a za jego pomocą możliwe jest tworzenie przestrzennych rysunków. Specjalny wkład wytwarza plastyczną nić, która natychmiast zastyga w wybranym przez nasz kształcie. Możliwe jest tworzenie obiektów na zwykłej kartce papieru, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby tworzyć rysunki i przedmioty 3D. W zestawie znajduje się kilka projektów, które pomogą zainspirować dziecko na początku zabawy. Po treningu i nabyciu umiejętności możliwe jest stworzenie tak zaawansowanych konstrukcji jak np. wieża Eiffela czy Pałac Kultury i Nauki.

Cena: około 240 zł.

2 / 5

Sphero SPRK

Obraz
© Sphero | Sphero

Pamiętacie sympatycznego robota BB-8 z Gwiezdnych Wojen? Jakiś czas temu na rynku pojawiła się jego wersja zabawka. Zdalnie sterowany robocik zachwycał swoimi możliwościami i w miarę niską ceną, jednak wciąż był tylko zabawką. Obecnie dostępna jest jego ciekawsza wersja - Sphero SPRK. To już nie tylko gadżet, ale całkiem zaawansowany zestaw edukacyjny. Po połączeniu ze smarfonem i ściągnięciu darmowej aplikacji, dziecko dostaje do ręki proste narzędzia, za pomocą których, bez znajomości zasad programowania jest w stanie skłonić robota do wykonywania określonych czynności i reakcji. Aplikacja uczy dzieci podstaw kodowania, robotyki i programowania, jednak w sposób dostarczający mnóstwo zabawy i radości. Co ważne, kolejne etapy nauki są zgodne z krajowym programem nauczania.

Cena: około 590 zł.

3 / 5

Fisherprice Code-A-Pillar

Obraz
© Fisherprice | Fisherprice

Ta zabawka edukacyjna przeznaczona jest dla dzieci w wieku już od trzech do sześciu lat. Niepozorna na pierwszy rzut oka gąsienica to całkiem zaawansowane urządzenie uczące dzieci podstaw robotyki, rozwijające zdolności logicznego myślenia, a jednocześnie dające mnóstwo zabawy i uciechy. Dziewięć segmentów, z których składa się urządzenie, może być ze sobą połączonych w dowolnej kombinacji, przez co zabawka będzie zachowywała się w odmienny sposób. Odpowiednie ich ułożenie sprawi, że gąsienica wykona odpowiednią sekwencję ruchów i samodzielnie dotrze do określonego miejsca.

Cena: około 200 zł.

4 / 5

OzoBot

Obraz
© Ozobot | Ozobot

OzoBot to kolejny miniaturowy robot, który poprzez zabawę nauczy dzieciaki nowych umiejętności. Urządzenie rozpoznaje światło i kolory, dzięki czemu jest w stanie poruszać się po narysowanych liniach - niezależnie, czy będzie to kartka papieru czy ekran tabletu. Dzięki prostej obsłudze możliwe jest tworzenie prostych gier, a także uczenie robota schematów zachowań i określonych sekwencji. Zabawka nadaje się dla dzieci w wieku już od 5 lat.

Cena: około 300 zł.

5 / 5

Dash&Dot

Obraz
© Dash-dot | Dash&Dot

To jedna z najbardziej zaawansowanych zabawek edukacyjnych na rynku, przeznaczona dla starszych dzieci i młodzieży. Zestaw składa się z dwóch robotów, które reagują na ruch, dźwięk, potrafią wydawać dźwięki, a większy z nich może się również samodzielnie poruszać. Dzięki możliwości prostego połączenia z klockami Lego możliwe jest tworzenie całkiem zaawansowanych, inteligentnych konstrukcji. Roboty w prosty i zabawny sposób uczą zasad logicznego myślenia, rozwiązywania problemów, ale także są świetnym wyjściem do nauki podstaw robotyki i programowania. Kolejne etapy nauki uczą np. tworzenia algorytmów i sekwencji działania. Dziecko może nauczyć robota, że kiedy np. otwierają się drzwi do pokoju, ten ma podjechać i miło się przywitać.

Cena: około 1100 zł.

Źródło artykułu:WP Tech
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)