Z tymi okularami nie zobaczysz reklam

Z tymi okularami nie zobaczysz reklam
Źródło zdjęć: © Fotolia /JackF

27.01.2015 14:22, aktual.: 27.01.2015 19:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zimowy hackathon organizowany przez University of Pennsylvana zaowocował kilkoma ciekawymi aplikacjami stworzonymi na potrzeby pojawiających się jak grzyby po deszczu urządzeń do rozszerzonej rzeczywistości. Jedną z nich jest Brand Killer.

Grupa studentów do stworzenia swojej aplikacji wykorzystała zmodyfikowany zestaw gogli z kamerą do rozszerzonej rzeczywistości. Brand Killer opiera swoje działanie na algorytmie SIFT (Scale-nvariant feature transform), który identyfikuje powierzchnie reklamowe obiektów na podstawie zgromadzonych wcześniej informacji takich jak logo czy kolorystyka produktu we własnej bazie danych. Gdy algorytm wykryje reklamę zostaje ona zamazana, w taki sposób, by cała jej treść pozostała nieczytelna.

Brand Killer może niebawem stać się jedną z najczęściej pobieranych przez użytkowników okularów AR aplikacji. Z drugiej jednak strony, ciężko wyobrazić sobie sytuację, w której brak możliwości rozpoznania produktu w sposób wizualny przyniósłby komuś więcej pożytku niż szkody.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Następca Internet Explorera udaje... Chrome

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (13)
Zobacz także