Z końcem września początek likwidacji "0" w numeracji krajowej

Z końcem września początek likwidacji "0" w numeracji krajowej

Z końcem września początek likwidacji "0" w numeracji krajowej
02.07.2009 16:59, aktualizacja: 03.07.2009 10:05

Z końcem września rozpocznie się ostatni etap wdrażania zmian w Planie Numeracji Krajowej, otwierający drogę do wprowadzenia w Polsce numeracji 10-cyfrowej. Zmiana polega na rozpoczęciu od 30. września procesu związanego z likwidacją prefiksu krajowego "0" ze schematu wybierania numerów.

Oznacza to, że w okresie od dnia 30 września 2009 r. do dnia 15 maja 2010 r. przedsiębiorcy telekomunikacyjni będą stopniowo wprowadzać zmiany w swoich sieciach i w tym okresie będą funkcjonować równolegle dwa schematy wybierania - z cyfrą "0" i bez cyfry "0" przed numerem krajowym. Nie oznacza to jednakże, że w początkowym okresie każda centrala telefoniczna będzie zapewniała możliwość wybierania podwójnego schematu połączenia.

Dla użytkownika stopniowe wprowadzanie zmian na centralach telefonicznych oznacza, że po 30 września wybierając numer bez prefiksu krajowego "0" uzyska połączenie jeśli jest dołączony do centrali, która zapewnia realizację połączenia z wykorzystaniem obu schematów wybierania (tj. w okresie przejściowym z prefiksem krajowym "0" i bez "0"). W przypadku wybrania numeru z cyfrą "0" zapewniona będzie bezpłatna automatyczna informacja słowna o zaistniałych zmianach, po której, zgodnie z zapisami rozporządzenia, połączenie może zostać rozłączone.

Likwidacja cyfry "0" ze schematu wybierania, a tym samym koniec okresu przejściowego, nastąpi z dniem 15 maja 2010 r., zaś do dnia 15 stycznia 2011 r. nadal będzie zapewniona informacja słowna o zaistniałych zmianach, po której połączenie będzie rozłączone.

Kolejną zmianą wprowadzoną Rozporządzeniem w sprawie Planu Numeracji Krajowej wynikającą z likwidacji prefiksu krajowego "0" jest stopniowa likwidacja cyfry "0" w prezentacji numeru, która ostatecznie nastąpi z dniem 15 lutego 2010 r. Zmiana ta została wprowadzona m.in. w tym celu, aby numer prezentowany na wyświetlaczu telefonu był zgodny ze schematem wybierania realizowanym przez centralę telefoniczną obsługującą danego użytkownika.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (94)