Wideomonitoring w ofercie Dialogu
29.04.2011 07:14, aktual.: 29.04.2011 08:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dialog jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce włączył do swojej oferty internetowej usługę wideomonitoringu dla klientów indywidualnych i biznesowych
Wideomonitoring umożliwia abonentom wizyjne monitorowanie domu, mieszkania, biura lub innego wybranego do nadzoru pomieszczenia. Z dowolnego miejsca i w dowolnym momencie za pośrednictwem Internetu można uzyskać podgląd monitorowanego obiektu. Obraz może pojawiać się także na wyświetlaczu telefonu komórkowego. Niezbędnym warunkiem jest jedynie posiadanie w monitorowanym miejscu usługi internetowej Dialoguu (świadczonej na łączach własnych lub TP) oraz routera WiFi.
Wideomonitoring Dialogu jest dostępny w dwóch wariantach: Standard oraz Plus. W opcji Standard okres przechowywania danych na serwerze to 5 dni, a czas nagrań to 1 godziny (nagranie w rozdzielczości 640x480. przy odświeżaniu obrazu równym 25 kl/s i kodowaniu MPEG-4). W opcji Plus okres przechowywania danych na serwerze wynosi 30 dni, a czas nagrań to 5 godzin.
Oba warianty oferty obejmują: powiadamianie - za pomocą SMS-a i/lub e-maila - o wykryciu ruchu, możliwość uruchamiania nagrywania obrazu z poziomu przeglądarki i zgrywania materiału na dysk.
Miesięczny koszt usługi wynosi już 24,99 zł za opcję Standard oraz 34,99 zł za opcję Plus. W ramach opłaty abonamentowej klient otrzymuje dostęp do dedykowanego portalu (_ wideomonitoring.dialog.pl _), który umożliwia podgląd zdarzeń w miejscu zainstalowania kamery, miejsce na serwerze oraz pulę nieodpłatnych SMS-ów do powiadamiania o wykrytym ruchu.
Dodatkowo klient zobowiązany jest do uiszczenia jednorazowej opłaty za uzyskanie dostępu do usługi - 69,90 zł w przypadku zastosowania kamery SD i 129,90 zł w przypadku kamery HD. Pojedynczy monit SMS (poza darmową pulą SMS-ów) kosztuje 30 gr.