W 2012 roku rynek reklamy mobilnej warty 2,18 mld euro

W 2012 roku rynek reklamy mobilnej warty 2,18 mld euro

27.11.2008 08:30, aktual.: 27.11.2008 08:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak wynika z analiz firmy Frost & Sullivan w 2012 roku rynek mobilnej reklamy w Europie będzie warty około 2,18 mld euro. Jednak aby to osiągnąć, potrzebna jest ścisła współpraca pomiędzy operatorami.

Jak wynika z analiz firmy Frost & Sullivan, w 2012 roku rynek mobilnej reklamy w Europie będzie warty około 2,18 mld euro. Jednak aby to osiągnąć, potrzebna jest ścisła współpraca pomiędzy operatorami.

Dzięki temu operatorzy będą mogli zwiększyć swoje dochody, co nie pozostaje bez znaczenia biorąc pod uwagę fakt, że z każdym rokiem przychód z abonenta systematycznie maleje.

Operatorzy będą mieli do pokonania trzy główne przeszkody: po pierwsze będą musieli zapewnić użytkownikom jeszcze szybszą oraz jeszcze bardziej niezawodną transmisję danych. Do tego nowe telefony będą musiały posiadać jeszcze lepsze interfejsy graficzne. Drugą kwestią będzie typ reklam - będą one musiały być transparentne i nieinwazyjne po to, aby nie irytować użytkowników tak jak ma to miejsce w przypadku wielu reklam internetowych. I w końcu ostatnia kwestia, czyli nauczenie przemysłu reklamowego w jaki sposób czerpać korzyści z reklamy mobilnej.

Jednak nie będzie to takie proste. Rok temu firma Forrester Research przeprowadziła badania na temat reklamy mobilnej. Wynika z nich, że 79% użytkowników reklama mobilna irytuje.

Czy reklama mobilna na dobre zadomowi się na naszych telefonach? Trudno powiedzieć. W chwili obecnej jedynym pocieszeniem może być fakt, że wciąż agencje reklamowe nie biorą pod uwagę możliwości, jakie może im dać reklama mobilna.