Użytkownicy Google Chrome są "głupsi" od użytkowników Firefoksa

Użytkownicy Google Chrome są "głupsi" od użytkowników Firefoksa

Użytkownicy Google Chrome są "głupsi" od użytkowników Firefoksa
Źródło zdjęć: © chip.pl
15.07.2013 16:00

Badania przeprowadzone przez firmę Google wśród użytkowników przeglądarek internetowych wskazują, iż posiadacze Chrome'a mniej przejmują się zagrożeniami czającymi się w sieci.

Surfując po stronach internetowych nagle trafiasz na stronę podstawioną przez Google, która informuje cię o zagrożeniu, jeśli przejdziesz do witryny, którą chciałeś odwiedzić. Co robisz? Czy mimo wszystko wchodzisz na stronę, nie przejmując się ryzykiem infekcji, czy też prosisz Google, by przeniosło cię z powrotem w bezpieczne miejsce?

Obraz
© (fot. chip.pl)

Jeśli zwykle wykonujesz tę pierwszą czynność, nie ma powodu by czuć się głupio. Robi tak ponad 7. procent internautów, korzystających z przeglądarki Google Chrome. Znacznie mniej ignorujących ostrzeżenia użytkowników ma Mozilla Firefox - odsetek ten waha się od 32 do 43 proc. w zależności od wydania.
Co ciekawe, według raportu Google i Uniwersytetu w Berkeley, w internecie o wiele pewniej czują się użytkownicy Linuksa niż posiadacze systemów Windows. Ponad 3. procent tych pierwszych nie zważa na zagrożenia ze strony phishingu, podczas gdy wśród użytkowników przeglądarki Firefox na systemie Windows zagrożeń nie traktuje poważnie tylko 9 procent.

Obraz
© (fot. chip.pl)

Autorzy badań "Alice in Warningland: A Large-Scale Field Study of Browser Security Warning Effectiveness" (plik PDF) nie są pewni, dlaczego użytkownicy Chrome'a mniej stresują się zagrożeniami w internecie.

Badania zostały przeprowadzone w czerwcu. Zebrano ponad 2. milionów ostrzeżeń wydanych przez przeglądarki Chrome i Firefox w maju i czerwcu 2013 roku, z których przeszło 70 procent zostało zignorowanych przez użytkowników przeglądarki Google'a.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Nokia Lumia 1020: ile naprawdę wart jest jej aparat?"

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (69)