Uwaga! Złośliwy atak na klientów polskiego banku

Po raz kolejny klienci polskich banków narażeni są na atak, który próbuje przejąć dane z kart kredytowych i płatniczych. Tym razem chodzi o klientów banku BZWBK. Przestępcy rozsyłają e-maila, który informuje o tym, że klient Banku dezaktywował swoją kartę, jednak mail zachęca do ponownej jej aktywacji.

Uwaga! Złośliwy atak na klientów polskiego banku

Po raz kolejny klienci polskich banków narażeni są na atak, który próbuje przejąć dane z kart kredytowych i płatniczych. Tym razem chodzi o klientów banku BZWBK. Przestępcy rozsyłają e-maila, który informuje o tym, że klient banku dezaktywował swoją kartę, jednak mail zachęca do ponownej jej aktywacji.

Wiadomość w oryginalnej pisowni brzmi następująco:

"Zdezaktywowales(as) swoje konto na Visa/MasterCard.

Wylaczyles(as) swoje konto na Visa/MasterCard. W kazdym momencie mozesz przywrocic swoje konto, uzywajac swojego Visa/MasterCard.

Bedziesz mogl korzystac ze strony jak dawniej.

Pobierz "Bank Zachodni WBK Visa-MasterCard"

Dziekujemy
Zespol Bank Zachodni WBK”

Pierwszym sygnałem, który powinien zwrócić naszą czujność, jest brak polskich znaków w wiadomości rzekomo przesłanej od BZWBK.

Tym razem przestępcy nie wysilili się nawet na tworzenie strony, która przypominałaby wyglądem bankową stronę. Nie umieszczono także żadnego linku. Do wiadomości e-mail dołączono natomiast załącznik o nazwie „konto.htm”. będący po prostu stroną internetową. Jej wygląd jest następujący:

Obraz
© (fot. wp.pl)

Strona zachęca do podania wszystkich danych z karty, koniecznych do swobodnego przeprowadzenia transakcji bez naszej wiedzy i zgody. Po kliknięciu w przycisk "Wyślij" dane zostają przesłane do cyberprzestępców, a my zostajemy przekierowani na stronę organizacji Visa Polska.

Przypominamy, aby nigdy nie podawać danych swojej karty w odpowiedzi na maile od banków.

internetkarta kredytowawiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)