Uwaga! Złośliwy atak na klientów polskiego banku
Po raz kolejny klienci polskich banków narażeni są na atak, który próbuje przejąć dane z kart kredytowych i płatniczych. Tym razem chodzi o klientów banku BZWBK. Przestępcy rozsyłają e-maila, który informuje o tym, że klient Banku dezaktywował swoją kartę, jednak mail zachęca do ponownej jej aktywacji.
06.04.2011 | aktual.: 07.04.2011 08:31
Po raz kolejny klienci polskich banków narażeni są na atak, który próbuje przejąć dane z kart kredytowych i płatniczych. Tym razem chodzi o klientów banku BZWBK. Przestępcy rozsyłają e-maila, który informuje o tym, że klient banku dezaktywował swoją kartę, jednak mail zachęca do ponownej jej aktywacji.
Wiadomość w oryginalnej pisowni brzmi następująco:
"Zdezaktywowales(as) swoje konto na Visa/MasterCard.
Wylaczyles(as) swoje konto na Visa/MasterCard. W kazdym momencie mozesz przywrocic swoje konto, uzywajac swojego Visa/MasterCard.
Bedziesz mogl korzystac ze strony jak dawniej.
Pobierz "Bank Zachodni WBK Visa-MasterCard"
Dziekujemy
Zespol Bank Zachodni WBK”
Pierwszym sygnałem, który powinien zwrócić naszą czujność, jest brak polskich znaków w wiadomości rzekomo przesłanej od BZWBK.
Tym razem przestępcy nie wysilili się nawet na tworzenie strony, która przypominałaby wyglądem bankową stronę. Nie umieszczono także żadnego linku. Do wiadomości e-mail dołączono natomiast załącznik o nazwie „konto.htm”. będący po prostu stroną internetową. Jej wygląd jest następujący:
Strona zachęca do podania wszystkich danych z karty, koniecznych do swobodnego przeprowadzenia transakcji bez naszej wiedzy i zgody. Po kliknięciu w przycisk "Wyślij" dane zostają przesłane do cyberprzestępców, a my zostajemy przekierowani na stronę organizacji Visa Polska.
Przypominamy, aby nigdy nie podawać danych swojej karty w odpowiedzi na maile od banków.