Usługa SIP trunk. Co to jest i do czego się nadaje?

Usługa SIP trunk. Co to jest i do czego się nadaje?

Usługa SIP trunk. Co to jest i do czego się nadaje?
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
29.07.2019 17:13

SIP trunk to rozwiązanie idealne dla firm obsługujących telefonicznie wielu klientów. Na czym polega? Jakie zalety oferuje?

Na czym polega technologia SIP trunk?

Kilkanaście lat temu wprowadzenie technologii VoIP okazało się prawdziwą rewolucją w telefonii. Przesyłanie głosu za pomocą protokołu IP wyeliminowało większość problemów związanych z użyciem tradycyjnych linii analogowych lub cyfrowych łączy ISDN. Jedną z usług opartych na tej technologii jest SIP trunk. Grupę docelową stanowią w tym przypadku przede wszystkim firmy prowadzące centralę telefoniczną.

Do jej realizacji wykorzystuje się protokół SIP (Session Initiation Protocol). Takie rozwiązanie umożliwia prowadzenie wielu rozmów w jednym momencie. W zależności od rodzaju wykupionego pakietu, klient może utrzymywać nawet kilkaset połączeń w tym samym czasie. W przeciwieństwie do łączy analogowych oraz ISDN, zwiększenie maksymalnej liczby rozmów nie wymaga modyfikacji sprzętu.

Kiedy warto korzystać z usługi SIP trunk?

Możliwość prowadzenia wielu rozmów jednocześnie w ramach jednej usługi sprawia, że SIP trunk okazuje się idealnym rozwiązaniem dla firm posiadających własną centralę telefoniczną – na przykład prowadzących sprzedaż bezpośrednią lub oferujących swoim klientom wsparcie konsultantów.

Jakie korzyści płyną z wprowadzenia SIP trunk?

Na implementację technologii SIP trunk warto zdecydować się między innymi ze względu na:

  • niższe koszty: zamiast opłatę za minuty rozmowy, dostawca VoIP nalicza miesięczny abonament. Dzięki temu koszty telefonicznej obsługi klientów pozostają zawsze takie same, bez względu na ilość wykonanych połączeń; możliwość prowadzenia statystyk: użytkownicy SIP trunk mogą rejestrować i odsłuchiwać przeprowadzone rozmowy i notować czas poszczególnych połączeń, co pozwala na podniesienie standardów obsługi klientów i szybkie rozwiązywanie ewentualnych problemów;
  • otrzymywanie powiadomień o nieodebranych połączeniach: dzięki tej funkcji zmniejsza się ryzyko utraty klienta, który rozczarowany brakiem kontaktu wybrałby ofertę konkurencji;
  • *integrację CRM VoIP * i łatwy dostęp do danych kontaktowych klientów;
  • mobilność: ze względu na brak przypisanych geograficznie numerów, użytkownicy SIP trunk mogą prowadzić działalność niemal w każdym miejscu – wystarczy dostęp do łącza internetowego o przepustowości co najmniej 100 kbit/s w pobieraniu i wysyłaniu dla każdej rozmowy;
  • dowolność w kwestii numerów: do SIP trunk można przenieść istniejące już numery ze standardowej telefonii lub przypisać nowe. Ruch można podzielić między poszczególne numery wewnętrzne lub skierować wszystkie połączenia na jeden, wspólny dla całej firmy. Ta technologia umożliwia też zbudowanie niezawodnej i wydajnej sieci połączeń wewnętrznych;
  • IVR: ta opcja pozwala lepiej zarządzać ruchem i przekierowywać połączenia do odpowiednich pracowników;
  • opcję wirtualnego faksu: umożliwia przesyłanie faksów przez panel na stronie oraz odbieranie ich za pośrednictwem wybranego adresu e-mail;
  • przekierowywanie połączeń do automatycznej sekretarki oraz dostęp do poczty głosowej: umożliwia klientom zostawienie wiadomości w godzinach, w których biuro już nie pracuje.

Jakiego operatora VoIP wybrać?

Warto porównać następujące punkty:

  • ceny abonamentów i koszty na połączenia, w zależności od kierunków (krajowe stacjonarne, komórkowe lub zagraniczne);
  • pakiety darmowych minut;
  • obsługa klienta 24/7 w przypadku problemów z konfiguracją;
  • rozbudowany system i wiele dostępnych funkcji, nie tylko podstawowe;
  • system bezpieczeństwa (np. przed fraudami).
Źródło artykułu:Materiał Partnera
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)