Tak bezpłatnie się zdobywa klientów w internecie. Wielki potencjał, jeszcze nie w pełni wykorzystany

53,3 procent ruchu na stronach internetowych generowanego przez wyszukiwarki pochodzi z jej bezpłatnych wyników. Mimo tego nadal większość firm obecnych w internecie nie korzysta z tego potencjału. Jak więc wykorzystać SEO w marketingu? Podpowiadają eksperci w bezpłatnym ebooku, który wydał właśnie portal Interaktywnie.com.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Ebook można w pdf pobrać tutaj:

SEO to działania mające na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Niezależnie od źródła, globalnym liderem w kwestii wyszukiwarek internetowych od lat jest Google, posiadający większość udziału w tym rynku. Według ebooka Interaktywnioe.com w styczniu tego roku było to ponad 85 procent. 

Jak czytamy w opracowaniu 65 procent doświadczeń związanych z marką lub stroną internetową zaczyna się od wyszukiwarki, a 53,3 procent ruchu z wyszukiwarki pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwarki. Dodano również, że działania SEO generują dziesięciokrotnie większy ruch w porównaniu z tym pochodzącym z social mediów. Tylko niespełna jeden procent użytkowników klika w linki znajdujące się na drugiej stronie wyników wyszukiwania. Średnio jedno zapytanie w Google składa się z czterech słów.

To jak ważnym i niedocenianym narzędziem jest SEO świadczą dane dotyczące ruchu pochodzącego z wyszukiwarki. Aż 90,63 procent internautów nie uzyskuje żadnego ruchu z Google, nieco ponad 5 procent badanych może się pochwalić od 1 do 10 wizyt, a liczbą powyżej 1000 wizyt zanotowało tylko 0,21 procent badanych. 

Wprawdzie obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google po wpisaniu wybranego hasła jest kluczowa, to badania pokazują, że użytkownicy niekoniecznie klikają w pierwszy dowolny link. Strona znajdująca się najwyżej w rankingu jest klikana w 49 procentach przypadków.

Pozycja strony w wyszukiwarce - najważniejsze elementy

Za najważniejszy element mający wpływ na optymalizację treści pod kątem SEO uznawane są tytuł, śródtytuły, nagłówki czy metaopisy. Wskazało na to 32,8 procent badanych. Z kolei 24,6 procent respondentów jako skuteczną w tej kwestii uważa przede wszystkim unikalną i ciekawą treść. 

Oprócz tego na atrakcyjność strony w wyszukiwarce wpływają m.in. takie czynniki jak przyjazność strony względem użytkowników mobilnych, dopasowanie treści do tematyki strony, siła marki, liczba linków prowadzących do strony, szybkość ładowania czy zabezpieczenia znajdujące się w witrynie.

Więcej w ebooku do pobrania tutaj:

Materiał partnera: Interaktywnie.com
Wybrane dla Ciebie
Rosja użyła sprzęt za 100 mln dol. Ukraińcy w chwilę go zniszczyli
Rosja użyła sprzęt za 100 mln dol. Ukraińcy w chwilę go zniszczyli
Wcześniej kupowali w Chinach. Teraz dobili targu z Europą
Wcześniej kupowali w Chinach. Teraz dobili targu z Europą
Putin chwali swój czołg. W Ukrainie pada jak mucha
Putin chwali swój czołg. W Ukrainie pada jak mucha
The Blue Marble. Najsłynniejsza fotografia Ziemi
The Blue Marble. Najsłynniejsza fotografia Ziemi
15 tys. ton śmieci. Fruwają nad naszymi głowami
15 tys. ton śmieci. Fruwają nad naszymi głowami
Wybrała się na spacer po lesie. Zdziwiła się tym, co odkryła
Wybrała się na spacer po lesie. Zdziwiła się tym, co odkryła
Są zakładnikami polityki USA. Gripeny pod znakiem zapytania
Są zakładnikami polityki USA. Gripeny pod znakiem zapytania
Wampirzyca piekielna. To jedyny taki gatunek
Wampirzyca piekielna. To jedyny taki gatunek
Miał być pancernym gigantem NATO. Grzęźnie w błocie
Miał być pancernym gigantem NATO. Grzęźnie w błocie
Bombardują sami siebie. Rosja ma w tym doświadczenie
Bombardują sami siebie. Rosja ma w tym doświadczenie
Izrael zrzucił ją na Bejrut. USA domaga się jej zwrotu
Izrael zrzucił ją na Bejrut. USA domaga się jej zwrotu
Pierwsza dostawa od dwóch lat. Pojawiło się jedno pytanie
Pierwsza dostawa od dwóch lat. Pojawiło się jedno pytanie
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀