Tak bezpłatnie się zdobywa klientów w internecie. Wielki potencjał, jeszcze nie w pełni wykorzystany
53,3 procent ruchu na stronach internetowych generowanego przez wyszukiwarki pochodzi z jej bezpłatnych wyników. Mimo tego nadal większość firm obecnych w internecie nie korzysta z tego potencjału. Jak więc wykorzystać SEO w marketingu? Podpowiadają eksperci w bezpłatnym ebooku, który wydał właśnie portal Interaktywnie.com.
31.05.2022 | aktual.: 31.05.2022 14:24
Ebook można w pdf pobrać tutaj:
SEO to działania mające na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Niezależnie od źródła, globalnym liderem w kwestii wyszukiwarek internetowych od lat jest Google, posiadający większość udziału w tym rynku. Według ebooka Interaktywnioe.com w styczniu tego roku było to ponad 85 procent.
Jak czytamy w opracowaniu 65 procent doświadczeń związanych z marką lub stroną internetową zaczyna się od wyszukiwarki, a 53,3 procent ruchu z wyszukiwarki pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwarki. Dodano również, że działania SEO generują dziesięciokrotnie większy ruch w porównaniu z tym pochodzącym z social mediów. Tylko niespełna jeden procent użytkowników klika w linki znajdujące się na drugiej stronie wyników wyszukiwania. Średnio jedno zapytanie w Google składa się z czterech słów.
To jak ważnym i niedocenianym narzędziem jest SEO świadczą dane dotyczące ruchu pochodzącego z wyszukiwarki. Aż 90,63 procent internautów nie uzyskuje żadnego ruchu z Google, nieco ponad 5 procent badanych może się pochwalić od 1 do 10 wizyt, a liczbą powyżej 1000 wizyt zanotowało tylko 0,21 procent badanych.
Wprawdzie obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google po wpisaniu wybranego hasła jest kluczowa, to badania pokazują, że użytkownicy niekoniecznie klikają w pierwszy dowolny link. Strona znajdująca się najwyżej w rankingu jest klikana w 49 procentach przypadków.
Pozycja strony w wyszukiwarce - najważniejsze elementy
Za najważniejszy element mający wpływ na optymalizację treści pod kątem SEO uznawane są tytuł, śródtytuły, nagłówki czy metaopisy. Wskazało na to 32,8 procent badanych. Z kolei 24,6 procent respondentów jako skuteczną w tej kwestii uważa przede wszystkim unikalną i ciekawą treść.
Oprócz tego na atrakcyjność strony w wyszukiwarce wpływają m.in. takie czynniki jak przyjazność strony względem użytkowników mobilnych, dopasowanie treści do tematyki strony, siła marki, liczba linków prowadzących do strony, szybkość ładowania czy zabezpieczenia znajdujące się w witrynie.