Św. Rita z Facebooka i lans papieża
26.04.2014 09:31, aktual.: 28.04.2014 12:46
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Św. Rita jest jedną z tych świętych, których kult szerzy się w Polsce błyskawicznie. Niemałą w tym rolę odgrywa internet
Rita uważana za świętą od spraw trudnych i beznadziejnych robi furorę na forach internetowych rodziców przewlekle chorych dzieci. Jest tam traktowana niemal na równi z nowoczesnymi terapiami i drogimi lekami. Patronkę upodobali sobie też bezrobotni.
Św. Rita ma nawet na Facebooku swój fanpage. Można tam wysłać intencję, w których potem modlą się opiekujące się stroną zakonnice. A próśb do świętej przybywa z miesiąca na miesiąc - w grudniu 201. r. przesłano ich 706, a w kwietniu br. już 1339.
Na popularności zyskuje także św. Faustyna.
To skutek promowania jej przez Jana Pawła II - przekonuje Grzegorz Polak, katolicki publicysta, autor wielu książek o świętych.
"Mówiąc kolokwialnie, moda na świętego zależy od lansu, takiego lansu czynionego przez papieża. Jan Paweł II, który dwukrotnie pielgrzymował do jej grobu, który w swoich encyklikach pisał o Bożym Miłosierdziu, zwracał tym samym uwagę na siostrę Faustynę" - zauważa Polak.
Jak ocenia, polski papież rozsławił ją na całym świecie - jej sanktuaria są w Ameryce Płd., Afryce, Azji.