SkróTech. Najważniejsze wiadomości dnia [06.03.2020]

Źródło zdjęć: © Youtube.com
Łukasz Michalik
06.03.2020 22:35

Latające samochody nie są już fikcją, a szczury starają się nie krzywdzić przedstawicieli własnego gatunku. Powiew dronowej przyszłości i przyczynek do badań nad socjopatią to tylko niektóre z dzisiejszych wiadomości. Co jeszcze ciekawego się dzisiaj wydarzyło?

Izrael opracował "latający samochód". Dron idealnie sprawdzi się na wojnie

18 lat prac, doświadczeń i udoskonalania konstrukcji. I oto jest! Izraelski dron, nazywany "latającym samochodem". O ile rolę powietrznej taksówki możemy sobie łatwo wyobrazić, to twórcy tej machiny przewidzieli dla niej również inne zadania. Wśród nich wyróżnia się ewakuacja rannych z pola walki i dostarczanie zaopatrzenia dla walczących żołnierzy.

Sałata, która urosła w kosmosie

Kosmiczne uprawy przestają być domeną fantastyki naukowej. Na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej w 2014 roku rozpoczęto eksperymenty z uprawą roślin. Ich rezultaty okazują się bardzo obiecujące. Wyhodowana w kosmosie sałata została poddana przez załogę stacji testom organoleptycznym. Jest taka, jak być powinna, albo nawet - jak twierdza astronauci - jeszcze lepsza.

Szczury unikają krzywdzenia innych szczurów

Socjopaci są wśród nas. Co kieruje ich zachowaniem i dlaczego krzywdzą innych? W odpowiedzi na to pytanie pomoże analiza zachowań szczurów. Dotychczasowe wnioski zaskakują: gryzonie starają się unikać krzywdzenia innych przedstawicieli własnego gatunku.

Miecz sprzed 5000 lat odkryty w... muzeum

Przysłowie głosi, że najciemniej jest pod latarnią. Trudno nie przyznać mu racji w sytuacji, gdy niezwykle cenny zabytek od dawna znajduje się w posiadaniu muzeum, ale nikt o tym nie wie. Tak właśnie było z mieczem, liczącym 5000 lat. Jego wiek odkryto przypadkowo - na wyjątkowy zabytek zwróciła uwagę pewna doktorantka, zwiedzająca muzeum podczas wycieczki. Traf chciał, że tematem jej doktoratu były właśnie stare miecze.