Sine zęby u 90% Polaków?

Sine zęby u 90% Polaków?

25.03.2009 11:51, aktual.: 25.03.2009 13:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Według testów przeprowadzonych przez PPP Marketing, miesięcznie w zasięgu reklam przesyłanych przez Bluetooth znajduje się 3 mln konsumentów. Spółka twierdzi, że ponad 90% telefonów używanych na polskim rynku ma moduł Bluetooth.

PPP Marketing, przy współpracy ze spółką ProxyAd, przetestował nową formę reklamy - marketing sąsiedztwa (ang. _ proximity marketing _), wykorzystującą technologię Bluetooth. Każda osoba posiadająca urządzenie z włączonym modułem Bluetooth - telefon komórkowy lub notebook - zostaje automatycznie rozpoznana przez stację nadawczą i otrzymuje komunikat promocyjny.

Według badań PPP Marketing, ponad 90% telefonów używanych na polskim rynku posiada wbudowany moduł bluetooth, a ponad 25% użytkowników deklaruje, że nadajnik bluetooth ma włączony na stałe. Testy przeprowadzone w warszawskich punktach, gdzie znajdują się stacje nadawcze ProxyAd wykazały 400 tys. nawiązanych połączeń w trakcie weekendu i 2,9 mln w ciągu miesiąca.

System rozpoznaje model telefonu, na jaki kierowana jest wiadomość i dostosowuje ją do możliwości technicznych aparatu. Następnie zapamiętuje ID telefonu, co pozwala uniknąć wysyłania kilkukrotnej oferty do tego samego użytkownika czy wprost odwrotnie - umożliwia zbudowanie kilkuetapowej kampanii komunikacyjnej.

Koszt dotarcia do konsumenta jest kilkukrotnie niższy niż w przypadku innych nośników reklamowych(prasa czy Internet).