Samsung ukarany za pisanie fałszywych komentarzy
25.10.2013 11:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Samsungowi zdarzają się PR-owe wpadki, ale ta dzisiejsza przebija chyba wszystkie inne. Producent przegrał bowiem proces o... fałszowanie komentarzy.
Producent został przyłapany na publikowaniu pozytywnych opinii swoich produktów oraz negatywnych opinii na temat urządzeń konkurencji. Korea Fair Trade Commission wszczęło postępowanie już w kwietniu i wynika z niego, że wcześniejsze zarzuty były prawdziwe, a Samsung musi zapłacić 34. 000 dolarów grzywny.
FTC twierdzi, że Samsung zatrudniał dużą liczbę osób odpowiedzialnych za pisanie sfałszowanych opinii. Przy okazji afery kara w wysokości 10. 000 dolarów została nałożona także na dwie lokalne firmy marketingowe. W kwietniu pojawiły się domysły, że ofiarą negatywnych opinii było HTC, ale tym razem komisja nie wspomniała o jaką firmę chodzi, dodając jedynie, że dotyczy to “podkreślania wad konkurencyjnych produktów”.
To nie pierwsza tego typu kara dla Samsunga nałożona przez FTC. Już wcześniej w tym roku producent dostał grzywnę w wysokości 1. 000 dolarów za błędne informacje reklamowe na temat aparatu w modelu Galaxy Y Duos.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Surface Pro 2 jest praktycznie nienaprawialny"