Ruszyła kampania "Kawiarenka Przyjazna Dzieciom"

Ruszyła kampania "Kawiarenka Przyjazna Dzieciom"

Ruszyła kampania "Kawiarenka Przyjazna Dzieciom"
03.12.2008 19:01, aktualizacja: 04.12.2008 00:14

"Kawiarenka Przyjazna Dzieciom" to nowa kampania zainicjowana przez NASK i Fundację Dzieci Niczyje. Ma zwrócić uwagę właścicieli kawiarenek internetowych na bezpieczeństwo dzieci korzystających z Internetu w tego typu obiektach.

Obraz

Firma Gemius, partner kampanii, przeprowadziła na przełomie sierpnia i września 2008 roku badania, z których wynika, że ponad 60 procent klientów kawiarenek internetowych to dzieci. W gronie najmłodszych osób, samodzielnie korzystających z Internetu w tego typu obiektach znajdują się dzieci mające zaledwie 5-6 lat. Wynika to między innymi z faktu, że rodzice postrzegają kawiarenki jako tanią opiekunkę dla dziecka. Zostawiają swe pociechy przed komputerem na kilka godzin, a sami udają się na przykład na zakupy. W tych okolicznościach promowanie idei "Kawiarenki Przyjaznej Dzieciom" stało się według organizatorów kampanii pilną potrzebą.
Opracowane zostały trzy kryteria, po spełnieniu których właściciel kawiarenki może uzyskać dla swojej placówki dyplom "Kawiarenki Przyjaznej Dzieciom":
[ol][li]Kawiarenka posiada zainstalowane programy filtrujące na komputerach udostępnianych dzieciom.[/li][li]Znajdujące się w niej komputery przeznaczone dla dzieci są monitorowane przez pracowników kawiarenki.[/li][li]W kawiarence znajdują się wyeksponowane materiały promujące zasady bezpiecznego korzystania z sieci - ulotki, plakaty, broszury, z którymi może zapoznać się dziecko korzystające z Internetu.[/li][/ol]
Organizatorzy akcji przygotowali także nagrody w postaci gier dla dzieci, ufundowanych przez CD Projekt i Nicolas Games. Mają one zachęcać najmłodszych Internautów do korzystania z kawiarenek, których właściciele dbają o ich bezpieczeństwo. Firma ANCOM dostarczy natomiast bezpłatne licencje, umożliwiające zainstalowanie programu Cenzor na wszystkich komputerach w kawiarenkach. Organizatorzy będą ponadto udostępniać bezpłatne materiały promocyjne i edukacyjne.

Chęć uczestnictwa w kampanii można zgłaszać do 15 lutego 2009 roku, za pośrednictwem serwisu internetowego akcji "Kawiarenka Przyjazna Dzeciom" - http://kawiarenka.saferinternet.pl. Odwiedzając tę witrynę można też uzyskać dodatkowe informacje na temat kampanii, związane między innymi z zasadami przyznawania dyplomów i pozyskiwaniem materiałów promocyjnych. Zapewnia on ponadto możliwość pobrania pełnego raportu z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius.

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)