Riverbed scentralizowała infrastrukturę banku BGK

Riverbed scentralizowała infrastrukturę banku BGK

01.10.2009 15:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Riverbed Technology firma specjalizująca się w przyśpieszaniu działania sieci, aplikacji i przechowywania danych ogłosiła dzisiaj, że Bank Gospordarstwa Krajowego (BGK) rozmieścił 22 urządzenia Riverbed Steelhead w swoich oddziałach w Polsce. Bank umieścił też Steelhead Mobile na laptopach swoich mobilnych pracowników. Dzięki planowanej centralizacji infrastruktury IT w jednej lokalizacji, bank zamierza obniżyć swoje koszta operacyjne. Rozwiązanie Riverbed zmniejszyło wykorzystanie pasma o 98 procent, dane przepływają szybciej, a aplikacje działają stabilnie i płynnie

BGK to jedyny w Polsce bank państwowy. Posiada 2. oddziałów i zatrudnia około 1400 pracowników. Działalność BGK koncentruje się przede wszystkim na wspieraniu rządowych programów społeczno-gospodarczych oraz programów związanych z rozwojem regionalnym z wykorzystaniem środków publicznych. Równolegle, bank prowadzi działalność komercyjną, skupiając się na obsłudze jednostek sektora finansów publicznych (w tym samorządu terytorialnego) oraz spółek i przedsiębiorstw państwowych działających w wybranych branżach.

Obraz
© (fot. Riverbed)

Projekt BGK zakładał wygospodarowanie pasma na dodatkowe usługi wideokonferencyjne, a w niedalekiej przyszłości centralizację infrastruktury w jednej lokalizacji. Artur Jarosz, naczelnik Wydziału Infrastruktury Technologicznej w banku BGK wyjaśnia: "Posiadając 2. oddziałów do nadzoru chcieliśmy obniżyć koszty i czas potrzebny do zarządzania naszymi danymi, jak również zapewnić zdalnym pracownikom lepszy dostęp do informacji. Z drugiej strony wiedzieliśmy, że przejście z sieci lokalnej (LAN) do sieci rozległej (WAN) spowodowałoby słabą wydajność aplikacji. Dlatego chcieliśmy uniknąć tego scenariusza".

BGK wybrał rozwiązanie do optymalizacji WAN proponowane przez Riverbed. Na przyspieszenie działania aplikacji składają się moduły optymalizacji danych i protokołów transportowych, co imponująco zwiększa wydajność aplikacji.

"Od momentu instalacji produktów Steelhead mogliśmy przenieść się do scentralizowanej infrastruktury IT nie zagrażając wydajności aplikacji. Do tego, dzięki Steelhead Mobile jesteśmy w stanie zaoferować naszym zdalnym pracownikom tak samo szybki dostęp do danych, jaki mają pracownicy przy biurku", powiedział Jarosz, "W niektórych częściach Polski wciąż mamy słabe połączenia sieciowe. Użytkownicy w tych miejscach zauważyli największą poprawę w szybkości pobierania plików. Podsumowując, rozwiązanie Riverbed dostarczyło nam szereg korzyści związanych z zarządzaniem oddziałami i poprawą produktywności użytkowników".

Ze zmniejszeniem szerokości pasma o 98 procent i scentralizowaną infrastrukturą, BGK teraz planuje zainstalować dodatkowe usługi wideokonferencyjne, aby umożliwić jeszcze większą współpracę pracowników.

Komentarze (0)