Raport: Reklama w internecie. W co warto zainwestować?

Raport: Reklama w internecie. W co warto zainwestować?

15.10.2014 10:15, aktual.: 15.10.2014 14:14

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ponad 2,5 miliarda złotych przeznaczymy na reklamę online w 2014 roku - wynika z raportu "Reklama w internecie" przygotowanego przez redakcję Interaktywnie.com. Eksperci, którzy pokusili się o szacunki, nie mieli wątpliwości, że - mimo nie najlepszego pierwszego kwartału - wydatki na reklamę internetową będą dużo większe niż w 2013 roku.

Na ten stan złożą się nie tylko symptomy ożywienia gospodarczego, ale także stały wzrost liczby użytkowników mobilnych, którzy coraz częściej za pomocą smartfonów i tabletów nie tylko przeglądają sieć, ale również robią zakupy i dokonują płatności.

- Zakładam, że dynamika, w związku z ogólnie obserwowanym ożywieniem na rynku, nieznacznie wzrośnie. A w związku z tym wydatki na reklamę w internecie mogą przekroczyć 2,7 miliarda złotych - dodaje Bartłomiej Cymer.

Obraz
© (fot. Interaktywnie.com)

O ile wzrośnie kanał mobilny?

Tutaj szacunki nie są już tak jednoznaczne. O ile wszyscy eksperci zgadzają się co do tego, że kanał ten będzie zyskiwał na znaczeniu, trudno przewidzieć, jak szybko. Czy wydatki na reklamę mobilną będą w 201. roku dużo większe niż w 2013 roku? Czy może większość firm wciąż podchodzi do niej sceptycznie i - mimo sukcesów niektórych mobilnych aplikacji - na razie nie będą przesuwać w jego kierunku budżetów. Na te pytania nie ma dobrej odpowiedzi, a prognozy wahają się od 30 milionów złotych do aż 70 milionów złotych.

Obraz
© (fot. Interaktywnie.com)

W jaką reklamę zainwestować?

Zarówno mobile, jak i wideo, social media albo reklama behawioralna oferują bardzo ciekawe możliwości, które przy właściwym przygotowaniu kampanii, gwarantują skuteczność.

- Wszystko zależy od produktu i grupy docelowej do jakiej chcemy dotrzeć. Swoista branżowa moda na określone kanały reklamy mija bardzo szybko, najważniejsza jest wiec relewantność kanału przekazu, nie jego forma - podsumowuje Artur Karczykowski z The Digitals.

Obraz
© Kliknij, aby powiększyć grafikę
Komentarze (1)