Project Morpheus: znamy specyfikację i datę premiery!

Project Morpheus: znamy specyfikację i datę premiery!
Źródło zdjęć: © chip.pl

04.03.2015 15:37, aktual.: 04.03.2015 15:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Prezentacja gogli VR od Sony, która odbyła się na targach GDC w San Francisco, zrobiła na nas duże wrażenie. Nowa wersja Morfeusza to ogromny krok do przodu w porównaniu z prototypem zaprezentowanym przez Sony w zeszłym roku. Niestety gogle trafią do sklepów dopiero w przyszłym roku.

Pierwsze informacje o premierze Project Morpheus mówiły o czwartym kwartale 2015 roku. Niestety, Sony musi dopracować jeszcze sporo rzeczy, związanych ze swoim headsetem, dlatego też Morfeusza możemy spodziewać się najwcześniej w drugim kwartale 2016. Pierwsza wersja gogli VR od Sony, zaprezentowała podczas GDC 2014 miała 5-calowy ekran o rozdzielczości 1920 x 1080, który oferował 90-stopniowy kąt widzenia. Przez 12 miesięcy wiele się zmieniło. Sprzęt zaprezentowany wczoraj miał większy wyświetlacz OLED o rozdzielczości 5,7" i częstotliwości odświeżania 120 Hz. Kąt widzenia zwiększył się o 10 stopni, a opóźnienie wyświetlanego obrazu, według zapewnień Sony, nie przekroczy 18ms.

Do tego Japończycy twierdzą, że konsola PlayStation 4 została zaprojektowana z myślą o grach wyświetlanych w 120 fps Dokładny cytat brzmi tak:

-PS4 została zaprojektowana z myślą o 120 fps, o czym jak dotąd nie informowaliśmy publicznie.

Tym samym Sony zachęca twórców gier do tworzenia swoich produkcji z myślą o 120 klatkach na sekundę (ciekawe, co na to Ubisoft). Project Morpheus będzie zresztą w stanie zamienić 60 na 120 klatek na swoim wyświetlaczu.

Sony pochwaliło się również zastosowaniem technologii "Low-persistence", dzięki której udało się wyeliminować efekt rozmycia obrazu (motion blur).

Morfeusz dostał dodatkowe diody, służące do dokładnego śledzenia pozycji głowy użytkownika. Obecnie jest ich 9. Zmianom uległ też sam wygląd gogli, co widać zresztą na zdjęciach. Według testów przeprowadzonych przez Sony, tak jest wygodniej. Kolejną ciekawą funkcją jest możliwość wysunięcia ekranu bez konieczności zdejmowania gogli - według Sony w ten sposób krótkie powroty do rzeczywistości, np. po to żeby napić się herbaty, będą o wiele wygodniejsze.

Następną imprezą, na której Sony obiecało powiedzieć coś nowego na temat swoich gogli będą targi E3, które odbędą się w czerwcu.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Xiaomi Yi: lepsza i tańsza od GoPro Hero?

Komentarze (18)