Polski kanał na YouTube sponsoruje koszykarską drużynę
Wprawdzie nie jest to NBA ani nawet najwyższa klasa rozgrywkowa w Polsce, ale w naszym kraju czegoś takiego jeszcze nie było. Kanał "Naukowy bełkot" został sponsorem tytularnym koszykarskiego zespołu z Lublina.
Naukowy Bełkot AZS UMCS Lublin – w nowym sezonie pod taką nazwą będzie występowała drużyna koszykówki mężczyzn w rozgrywkach drugoligowych. Sponsorem zespołu został kanał YouTube “Uwaga! Naukowy Bełkot” - czytamy na stronie UMCS.
Założyciel kanału, Dawid Myśliwiec, występował wcześniej w drużynie. I jak sam przyznaje, zapewne grałby do dziś, gdyby nie kontuzja kolana.
- Mam pomysł na to, jak kanał może koegzystować z drużyną. Nie chcę wykorzystywać jej do reklamy. Oba projekty mogą dzięki sobie korzystać - mówi twórca kanału "Naukowy bełkot".
Jak taka współpraca mogłaby wyglądać? Myśliwiec zdradza, że koszykarze drużyny z Lublina już wcześniej występowali na filmach publikowanych na kanale, poświęconych naukowym zagadnieniom. Teraz mogliby robić to ponownie, ale już z logo sponsora na koszulkach, który w ten sposób by się promował. A dodajmy, że kanał "Naukowy bełkot" ma ponad 320 tys. subskrybentów.
Jeżeli chodzi o finanse, to sam Myśliwiec przyznaje, że wsparcie finansowe jest "symboliczne". Nie da się jednak ukryć, że nietypowa jak na polskie warunki nazwa klubu może rzeczywiście przyciągnąć sponsorów i przełoży się na budżet klubu. A plany Naukowy Bełkot AZS UMCS Lublin są ambitne: awans do pierwszej ligiligi.