Polski kanał na YouTube sponsoruje koszykarską drużynę
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wprawdzie nie jest to NBA ani nawet najwyższa klasa rozgrywkowa w Polsce, ale w naszym kraju czegoś takiego jeszcze nie było. Kanał "Naukowy bełkot" został sponsorem tytularnym koszykarskiego zespołu z Lublina.
Naukowy Bełkot AZS UMCS Lublin – w nowym sezonie pod taką nazwą będzie występowała drużyna koszykówki mężczyzn w rozgrywkach drugoligowych. Sponsorem zespołu został kanał YouTube “Uwaga! Naukowy Bełkot” - czytamy na stronie UMCS.
Założyciel kanału, Dawid Myśliwiec, występował wcześniej w drużynie. I jak sam przyznaje, zapewne grałby do dziś, gdyby nie kontuzja kolana.
- Mam pomysł na to, jak kanał może koegzystować z drużyną. Nie chcę wykorzystywać jej do reklamy. Oba projekty mogą dzięki sobie korzystać - mówi twórca kanału "Naukowy bełkot".
Jak taka współpraca mogłaby wyglądać? Myśliwiec zdradza, że koszykarze drużyny z Lublina już wcześniej występowali na filmach publikowanych na kanale, poświęconych naukowym zagadnieniom. Teraz mogliby robić to ponownie, ale już z logo sponsora na koszulkach, który w ten sposób by się promował. A dodajmy, że kanał "Naukowy bełkot" ma ponad 320 tys. subskrybentów.
Jeżeli chodzi o finanse, to sam Myśliwiec przyznaje, że wsparcie finansowe jest "symboliczne". Nie da się jednak ukryć, że nietypowa jak na polskie warunki nazwa klubu może rzeczywiście przyciągnąć sponsorów i przełoży się na budżet klubu. A plany Naukowy Bełkot AZS UMCS Lublin są ambitne: awans do pierwszej ligiligi.