Polski jacht najlepszy na świecie
06.05.2015 10:08, aktual.: 06.05.2015 10:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Podczas gali Asia Boating Awards w Hong Kongu, polski jacht Sunreef 74 otrzymał tytuł Best Worldwide Production Sailing Yacht. To niewątpliwy sukces gdańskiej stoczni i jej luksusowych jednostek.
Nagrodzony Sunreef 74. to katamaran żaglowy o długości 22, 5 m. Jednostka charakteryzuje się imponującymi wnętrzami, o łącznej powierzchni ponad 240 m2, w tym: w pełni otwartym salonem z panoramicznym widokiem, luksusową kabiną właścicielską oraz kabinami VIP, wykonanymi na specjalne życzenie klienta. Pierwszy jacht z linii Sunreef 74, the WildBerry został zwodowany pod koniec 2014r. Katamaran kilka tygodni temu dopłynął na Florydę w USA, gdzie oficjalnie został przekazany właścicielom.
Sunreef 7. wyróżnia się funkcjonalnymi rozwiązaniami maksymalizującymi komfort na pokładzie – do jego obsługi wystarczą zaledwie dwie osoby.
Aby właściciel jachtu miał poczucie komfortu jednostkę wyposażono np. w salon o powierzchni 3. m2 z panoramicznym widokiem 360°. Kadłuby są na tyle przestronne, by pomieścić kabinę właścicielską (20 m2) z wielkim łóżkiem i wanną, dwie kabiny gościnne (14 m2), obszerne pomieszczenia załogi i w pełni wyposażony kambuz (10 m2). Model Sunreef 74 posiada także wiele dodatkowych przestrzeni oraz schowków na żywność. Na zewnątrz jachtu dostępna jest także duża ilość miejsca w forpikach i pokładowych schowkach. Na pokładzie znajduje się też dodatkowa przestrzeń, która mieści kajaki i deski surfingowe.
Jachtem mogą łatwo manewrować dwie osoby w każdych warunkach na morzu, co sprawia, że idealnie nadaje się on np. dla par żeglujących dookoła świata z niewielką załogą lub bez niej. Ponadto wszystkie żagle są obsługiwane ze sterówki na pokładzie słonecznym. Maszt przeniesiono na rufę, aby umożliwić wykorzystanie dużych żagli czołowych, które zapewniają więcej mocy i lepszy balans podczas rejsu. Długie kadłuby i sportowe linie łodzi zwiększają prędkość pod żaglami, a nawigację dodatkowo ułatwia samohalsujący fok. Wystarczy tylko kręcić sterem, reszta jest wykonywana automatycznie.
Maszt, bom, poprzecznice, a także ramiona do podnoszenia pontonu są wykonane w pełni z włókna węglowego, co sprawia, że Sunreef 7. jest bardzo lekki i szybki, a przy tym stabilny. Pierwsza zwodowana jednostka jest wyposażona również w karbonowy roler w bomie, co ułatwi manewry.