Polska silna w e‑handlu
06.06.2011 13:53, aktual.: 06.06.2011 14:20
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jesteśmy piątym co do wielkości rynkiem sprzedaży elektronicznej w Unii Europejskiej
Jesteśmy piątym co do wielkości rynkiem sprzedaży elektronicznej w Unii Europejskiej - informuje "Rzeczpospolita".
Nasze wydatki na zakupy w sieci są już większe od Włochów lub np. Hiszpanów. W 201. r. wyniosły razem 3,3 mld euro.
Dzieląc tę kwotę otrzymujemy 42. euro na statystyczną rodzinę. Pierwsze miejsce zajmują w tej kategorii Brytyjczycy z wynikiem 1,4 tys. euro. Duże zakupy robią również obywatele z północy Europy, m.in. z powodu krótkiego dnia. Ale już wspomniani wyżej Włosi wydają rocznie tylko 286 euro, a Hiszpanie tylko 210 euro.
Podane kwoty dotyczą tylko zakupu towarów, zaś nie obejmują usług np. turystycznych.
Nasz wynik jest dobry, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że odsetek korzystających w Polsce z internetu znacznie odbiega od tego w rozwiniętych krajach europejskich - czytamy w "Rzeczpospolitej".