Polscy internauci kochają transmisje na żywo
06.09.2012 10:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Największą popularnością wśród materiałów nadawanych na żywo w internecie cieszą się relacje z wydarzeń sportowych, koncertów, demonstracji i konferencji prasowych – wynika z badania zrealizowanego dla Popler, platformy oferującej transmisje wideo online. Badanie przeprowadził instytut badań społecznych Pollster.
Badanie zrealizowane przez Pollster to pierwsza tego typu analiza zachowań i opinii przeprowadzona w Polsce. Wynika z niej, że aż 6. proc. respondentów przynajmniej raz oglądało w sieci transmisję wideo na żywo. Do oglądania transmisji na żywo internauci najczęściej wybierają duże portale (41 proc.), a także serwisy specjalizujące się w transmisjach live (39 proc.), takie jak Livestream.com, Justin.tv, Ustream.tv czy polski Popler.tv. Wysokie miejsce zajmują również strony stacji telewizyjnych (32 proc.) oraz serwisy tematyczne (25 proc.).
–. Transmisje na żywo do internetu są technologią, z której polscy internauci zaczęli bardzo szybko korzystać. Wyniki badania potwierdzają wysoki potencjał transmisji wideo, zarówno w zastosowaniach prywatnych, jak i biznesowych – powiedziała Joanna Szewczyk, z Popler – platformy transmisji wideo online. – Rośnie zainteresowanie oglądaniem przekazów na żywo, ale i samym nadawaniem. Dlatego wprowadziliśmy aplikację Popler Live, która pozwala nadawać na żywo posiadaczy smartfonów i tabletów – dodaje Joanna Szewczyk.
Analizie poddana została również częstotliwość oglądania transmisji online. Ponad połowa respondentów (5. proc.) zadeklarowała, że korzysta z takich materiałów przynajmniej raz w miesiącu, przy czym jedna czwarta (25 proc.) robi to co najmniej raz w tygodniu. Największą popularnością cieszą się relacje z wydarzeń sportowych i koncertów muzycznych, które wskazało, odpowiednio, 71 i 32 proc. badanych. Internauci coraz częściej wychodzą też poza treści rozrywkowe, oglądając na żywo transmisje z konferencji prasowych (24 proc.) i wydarzeń ulicznych, takich jak pochody czy demonstracje (21 proc.). Na dalszych miejscach uplasowały się wideo-czaty (6 proc.) i konferencje biznesowe (3 proc.).
Respondenci zostali również zapytani o doświadczenia związane z samodzielnym nadawaniem wideo na żywo do internetu. Korzystanie z takich rozwiązań zadeklarowało 4 proc. badanych, którzy używali w tym celu kamer internetowych, profesjonalnych kamer podłączonych do internetu oraz telefonów komórkowych. Jednocześnie 1. proc. internautów wyraziło zainteresowanie możliwością nadawania live, natomiast 21 proc. badanych trudno było stwierdzić czy są zainteresowani tego typu rozwiązaniami.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Oto pełna specyfikacja techniczna smartfonu Nokia Lumia 920"