Polkomtel zmienia regulamin od 1. lipca
08.05.2009 08:45, aktual.: 08.05.2009 10:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Polkomtel od 1. lipca zmienia regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych. Właśnie rozpoczyna się jego wysyłka do abonentów. Zmiana ta będzie oznaczała możliwość wypowiedzenia umowy bez płacenia kary.
Polkomtel od 1. lipca zmienia regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych. Właśnie rozpoczyna się jego wysyłka do abonentów - dowiaduje się TELEPOLIS.PL. Zmiana ta będzie oznaczała możliwość wypowiedzenia umowy bez płacenia kary.
Zmiany w regulaminie dotyczą m.in.:
• zwiększenia wymiaru odszkodowania, które przysługiwać będzie z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług telekomunikacyjnych (1/15 średniej opłaty miesięcznej za każdy dzień zamiast 1/30),
• szczegółowego zdefiniowania zasad pobierania zaliczki na poczet najbliższego rachunku telefonicznego,
• przeniesienia z cennika do regulaminu pewnych kwestii dotyczących zdefiniowania wysokości kwoty kaucji, której wpłaty Polkomtel może żądać w przypadkach naruszenia postanowień regulaminu,
• doprecyzowania zasad postępowania reklamacyjnego.
Dodatkowo, od 1. lipca szczegółowy rachunek standardowy w wersji papierowej będzie kosztował 5 zł za każdy numer. Szczegółowy rachunek w formie elektronicznej ciągle będzie darmowy.
Umowę będzie można wypowiedzieć w ciągu 7 dni od daty płatności rachunku, z którym został przysłany nowy regulamin zaznaczając, że czyni się tak ze względu na brak akceptacji zmian. W wypadku spełnienia tych warunków, klient nie będzie obciążany karą za rozwiązanie umowy. Obowiązuje standardowy, 30-dniowy okres wypowiedzenia, liczony od pierwszego dnia nowego cyklu następującego po tym, w którym złożono wypowiedzenie.
_ Polkomtel dopełnia wszystkich obowiązków informacyjnych wobec swoich abonentów, jakie wynikają z ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Sama wysyłka informacji o zmianach wraz z treścią nowego regulaminu została zaplanowana w taki sposób, aby poinformować wszystkich klientów sieci Plus z zachowaniem odpowiednich okresów wymaganych prawem. Ponadto, 30. czerwca wspomniany regulamin zostanie ogłoszony publicznie w prasie _ - powiedział TELEPOLIS.PL Arkadiusz Majewski z biura komunikacji korporacyjnej Polkomtela.
Zmiana regulaminu jest wynikiem kontroli Urzędy Ochrony Konkurencji i Konsumentów jeszcze z 2007 roku. Jak podkreślał Urząd w komunikacie, Polkomtel jako jedyny współpracował przy postępowaniu, dlatego UOKiK nie wystąpił przeciwko niemu na drogę sądową, jak to stało się w wypadku Centertela, PTC oraz P4.