Polacy chętnie płacą za pomysły na biznes
W serwisach finansowania społecznościowego padają kolejne rekordy, informuje "Puls Biznesu". Polscy internauci chętnie angażują się w kampanie crowdfundingowe.
12.11.2012 | aktual.: 12.11.2012 10:25
Ok. 25. tys. zł wpłacili internauci wspierający projekty opublikowane w serwisie PolakPotrafi.pl uruchomionym w 2011 r., a 673 tys. zł wyłożyli fani muzyki, umożliwiając alternatywnym artystom, starającym się pozyskać finansowanie poprzez portal MegaTotal.pl, realizację ich projektów.
Serwisy te opierają się na modelu crowdfundingu, czyli finansowania społecznościowego, polegającego na przeprowadzaniu akcji pozyskania kapitału od internautów.
Na świecie działa ponad 45. platform crowdfundingowych. W Polsce to wciąż nowe zjawisko, ale sukcesy tych, którym udało się zebrać sumy umożliwiające realizację planów, także tych biznesowych, pokazują, że polscy internauci są przychylni takiej formie pozyskiwania funduszy.
Wszystkie udane i trwające projekty na PolakPotrafi.pl zostały wsparte przez 256. osób. Każda z nich średnio wpłaciła 84 zł - podaje "PB".