Orange rozpoczyna ścisłą współpracę z mBankiem

Orange rozpoczyna ścisłą współpracę z mBankiem

21.03.2014 10:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Orange oraz mBank zawarły szereg umów dotyczących współpracy w przedmiocie usług finansowych. Główna umowa o współpracy została zawarta na okres do końca 2025 roku z możliwością jej przedłużenia o kolejne trzy lata. Na podstawie tej umowy, strony przystępują do realizacji projektu utworzenia platformy finansowej w formie mobilnego banku detalicznego dla klientów urządzeń mobilnych.

Przedmiotem współpracy będzie oferowanie przez bank usług bankowych w ramach utworzonego i finansowanego przez mBank oddziału mBanku, na rzecz klientów pozyskiwanych za pośrednictwem Orange Polska. Grupa Orange udostępni markę Orange dla oznaczenia wszystkich produktów oferowanych w ramach współpracy. Orange Polska będzie odpowiadać za marketing, pozyskanie klientów do przedsięwzięcia i nie będzie ponosić ryzyka związanego z zarządzaniem bankiem.

Wynagrodzenie Orange za pośrednictwo w pozyskaniu klientów oraz sprzedaż produktów bankowych odbywać się będzie na zasadach prowizji agencyjnej natomiast wynagrodzenie za sprzedaż produktów niebankowych zostało oparte na zasadzie podziału określonych w umowie zysków. Orange będzie również odnosić korzyści związane z lojalizacją klientów.

W okresie od 1. stycznia 2020 roku do 31. grudnia 2023 roku Orange ma prawo do wykonania opcji nabycia zorganizowanej części mienia przedsiębiorstwa prowadzonego w ramach oddziału, która może zostać zrealizowana przede wszystkim poprzez nabycie zorganizowanej części mienia przedsiębiorstwa przez wskazany przez Orange bank lub przez bank utworzony wspólnie przez Strony. Warunkiem realizacji opcji będzie uzyskanie zgody Walnego Zgromadzenia mBanku oraz wymaganych przez przepisy prawa zgód regulacyjnych.

Podobną umowę ma od kilku miesięcy T-Mobile i Alior Bank.

Start oferty został zaplanowany na II połowę 2014 roku. Oferta będzie skierowana do klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Obejmie płatności mobilne, rachunki bieżące, pożyczki, depozyty oraz karty kredytowe i debetowe. Dzięki nowym, atrakcyjnym pakietom, składającym się z usług finansowych i telekomunikacyjnych, klienci zyskają więcej.

_ - Klienci banków oczekują maksymalnego ułatwienia i uproszczenia sposobu zarządzania swoimi pieniędzmi, niezależnie od miejsca w którym się znajdują. Takim rozwiązaniem jest właśnie mobilny bank. (...) Wejście na nowe rynki, w tym rynek finansowy, jest jednym z istotnych elementów naszej strategii _ - powiedział prezes Orange Polska, Bruno Duthoit.