Trwa ładowanie...

Niezwykłe odkrycie w Izraelu. Naukowcy: ludzi kremowano już 9 tys. lat temu

W Dolinie Jordanu w Izraelu odkryto najstarszy znany przypadek kremacji zwłok na Bliskim Wschodzie. Pochówek z Beisamoun pochodzi sprzed 9 000 lat. Badacze odnaleźli wielki dół, w którym spalono zwłoki młodego mężczyzny podczas tradycyjnego pogrzebu.
Odkrycie w Izraelu. Praktykę celowego kremowania rozpoczęto już 9 tysięcy lat temu (Materiały prasowe)
d194riy

Najnowsze badania naukowców opublikowane na łamach czasopisma "PLOS ONE" opisują wykopaliska w miejscu, gdzie doszło do najwcześniej znanej ludziom kremacji zmarłych. Odkryto, że na Bliskim Wchodzie palono zwłoki już 9 tysięcy lat temu.

Choć znane są starsze przypadki palenia ludzi, to z reguły kremacji podlegały ich kości. Nie można też wykluczyć, że zmarli mieli przypadkowy kontakt z ogniem. Znalezisko na neolitycznym stanowisku Beisamoun w Dolinie Jordanu w Izraelu dowodzi, że mamy do czynienia z typowym i celowym spaleniem świeżych zwłok.

Zespół naukowców z French National Center for Scientific Research (CNRS) pod kierownictwem Fanny Bocquentin, odnalazł starożytny dół kremacyjny, w którym namierzono szczątki kompletnych zwłok, spalonych podczas tradycyjnych uroczystości pogrzebowych. Badacze wskazują na fakt, iż kości były starannie uporządkowane, co może oznaczać, że ciało zostało spalone w całości.