Naukowcy odkrywają coraz więcej rodzajów dinozaurów. To zmienia wszystko co o nich wiemy

Naukowcy odkrywają coraz więcej rodzajów dinozaurów. To zmienia wszystko co o nich wiemy

Źródło zdjęć: © flickr.com | C@mera M@n / CC
Arkadiusz Stando
22.02.2018 14:09

Jedno odkrycie może zmienić wszystko, co wiemy na temat życia na Ziemi. Ludzka natura buduje w nas chęć zdobywania wiedzy o naszej przeszłości. To niesie za sobą ciągłe zmiany w naszym sposobie postrzegania prehistorycznych organizmów.

Cała wiedza o dinozaurach zdobyta przez ludzkość pochodzi z pochodzi z wykopanych szczątków. Praca z takimi rzadkimi znaleziskami od zawsze była wielkim wyzwaniem dla paleontologów. Jednak w ciągu ostatnich dwudziestu lat, częstotliwość takich odkryć gwałtownie wzrosła. Każde z nich zmienia to, co wiemy o życiu prehistorycznych organizmów.

Według ostatnich badań, zwiększenie częstotliwości odkryć ma wpływ na nasze rozumienie różnorodności dinozaurów. Zwłaszcza, że dotyczą organizmów pochodzących z różnych przestrzeni czasowych. Wciąż mamy zbyt dużą lukę w wiedzy i każde odkrycie zmienia nasz sposób myślenia o dinozaurach.

Nie trzeba daleko szukać, żeby znaleźć odpowiednie przykłady potwierdzające teorię. Kilka dekad temu ludzie nie dowierzali, że niektóre gatunki dinozaurów lądowych były pokryte piórami.

Okazało się, że Velociraptory, przedstawiane w "Jurassic Park" jako silne i twardoskóre bestie, były w dużej mierze pokryte upierzeniem. Podobnie było z tyranozaurem, uważanym za bezwzględnego drapieżnika. Po latach badań okazuje się, że najprawdopodobniej był padlinożercą. Podobnych przykładów jest więcej.

Nie wiadomo, czego jeszcze możemy się dowiedzieć odkopując kolejną szufelkę ziemi. Odkrycia naukowców coraz szybciej i bardziej szczegółowo pokazują nam jak wyglądał prehistoryczny świat.