Trwa ładowanie...

Naukowcy odkryli dziwaczne gatunki ryb. Żyją w Rowie Mariańskim

Większość oceanów ziemskich jest nadal w pełni nie odkryta. Najlepszym dowodem na to są ryby ślimakowate, które naukowcy odkryli dopiero teraz.
Ryby ślimakowate żyją na głębokości 8,1 km
Ryby ślimakowate żyją na głębokości 8,1 km (mapress.com)
d3wtc20

Najnowsze badania ujawniły gatunki ryb, które żyją głębiej pod wodą niż jakiekolwiek inne, na dnie Rowu Mariańskiego. Zwierzęta żyjące w takich warunkach często nie przypominają ani trochę znanym nam powierzchniowych gatunków.

Tym razem było nie inaczej. Mimo, że wstępnie naukowcy określili je jako ryby ślimakowate, to ciężko tu znaleźć podobieństwo do któregoś z tych gatunków.

Ryby ślimakowate żyją na głębokości 8,1 km mapress.com
Ryby ślimakowate żyją na głębokości 8,1 km

Nowo odkryty gatunek z Rowu Mariańskiego wygląda bardziej jak przerośnięta kijanka. Jest w stanie żyć w warunkach, gdzie ciało człowieka nie miało by szans przetrwać. Ogromne ciśnienie "zmiażdżyło" by nas.

Ryby ślimakowate są drapieżnikami mapress.com
Ryby ślimakowate są drapieżnikami

Ryby udało się odkryć i nagrać za pomocą solidnie wykonanych kamer. Umieszczenie ich na tym poziomie wymagało aż czterech godzin.

d3wtc20

Stworzenie jest absolutnym cudem natury, może nie wizualnie, ale fakt, że potrafi przetrwać w takich głębokościach jest czymś niesamowitym. W dodatku zaobserwowane okazy wydają się być w dobrym stanie fizycznym oraz być dobrze odżywione. Naukowcy przypuszczają, że to dzięki znikomej ilości drapieżników żyjących w tak ciężkim środowisku.

Ślimakowate zostały zlokalizowane na głębokości 8,1 km Rowu Mariańskiego.

Komentarze: