Natalia Siwiec, Koko Euro Spoko i Jesteś Bogiem - internet A.D. 2012 wg Google'a
12.12.2012 11:00, aktual.: 12.12.2012 11:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Google prezentuje Zeitgeist 2012, czyli doroczne podsumowanie haseł zyskujących na popularności w wyszukiwarce Google w Polsce. Hasła, które odnotowały największy wzrost liczby wyszukań w porównaniu z poprzednim rokiem, nakreślają profil naszych internetowych poszukiwań oraz pokazują czym żyliśmy w 2012 r. Biorąc pod uwagę, że Google Zeitgeist powstało na podstawie analizy milionów zapytań wpisywanych codziennie w okno wyszukiwarki, stanowi ono wiarygodne źródło wiedzy o trendach 2012 roku.
Dla Polaków, jednym z najważniejszych wydarzeń mijającego roku były Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, wpisywano Euro 201. i słuchano przeboju Koko Euro Spoko. Internautów interesowały także wydarzenia społeczno-polityczne związane z ACTA. Jednak najczęściej szukano rozrywki, wchodząc na takie serwisy jak kwejk, besty czy wiocha.pl.
Hasła zyskujące na popularności w 2012 r.:
- Kwejk
- Tablica.pl
- Euro 2012
- ACTA
- TVN player
- Besty
- Wiocha.pl
- Julia
- Koko Euro Spoko
- Moviestarplanet
W rankingu osób 201. roku, niekwestionowaną liderką wyszukań okazała się Natalia Siwiec, która była najszybciej zyskującą na popularności celebrytką. Niespodzianką jest Niekryty Krytyk, który zdobył popularność dzięki prowadzeniu swojego kanału na YouTube.
Osoby zyskujące na popularności w 2012 r.:
- Natalia Siwiec
- Whitney Houston
- Robert Lewandowski
- Wisława Szymborska
- Irena Jarocka
- Ronaldo
- Felix Baumgartner
- Ewelina Lisowska
- Michel Teló
- Niekryty Krytyk
Tegoroczny ranking obejmuje też kategorie:
- Zyskujące na popularności piosenki
- Filmy, o których chcieliśmy dowiedzieć się w tym roku najwięcej
- Muzycy na topie
- Na co czekaliśmy w telewizji - najszybciej zyskujące na popularności hasła dotyczące produkcji telewizyjnych
- Polscy olimpijczycy, wydarzenia sportowe oraz sportowcy – ujęte w trzech kategoriach sportowe hasła, które najszybciej zyskiwały na popularności
- Pytania - Czym jest…. i Jak…?
Pełne rankingi można znaleźć poniżej.
Piosenki:
- Koko Euro Spoko
- Call Me Maybe
- Gangam Style
- Oceana Endless Summer
- Enej Skrzydlate Ręce
- Someone Like You
- Ostatnia Nocka
- We Are Young
- Adele Skyfall
- Gusttavo Lima Balada
Filmy:
- Jesteś Bogiem
- Skyfall
- Dziewczyna z Tatuażem
- Avengers
- Big Love
- W Ciemności
- Sponsoring
- Igrzyska Śmierci
- Kac Wawa
- Prometeusz
Muzycy:
- Gotye
- Ewelina Lisowska
- Michel Teló
- One Direction
- Lana Del Rey
- Gusttavo Lima
- Oceana
- Sylwia Grzeszczak
- Kimbra
- Maria Peszek
Programy telewizyjne zyskujące na popularności:
- Julia
- Lekarze
- Masterchef
- Prawo Agaty
- Bitwa na głosy
- Przepis na życie
- Pamiętniki z wakacji
- Rodzinka.pl
- Ukryta prawda
- Zakazane uczucia
Polscy olimpijczycy:
- Damian Janikowski
- Sylwia Bogacka
- Joanna Mitrosz
- Zofia Noceti-Klepacka
- Magdalena Fularczyk
- Marta Walcykiewicz
- Aneta Konieczna
- Paweł Zagrodnik
- Przemysław Miarczyński
- Paweł Fajdek
Wydarzenia sportowe:
- Euro 2012
- Olimpiada 2012
- KSW 20
- Mecz Polska Anglia
- Dakar 2012
- Wimbledon 2012
- KSW 18
- Australia Open 2012
- Euro 2016
- Mecz Polska Portugalia
Sportowcy:
- Robert Lewandowski
- Ronaldo
- Marit Bjorgen
- Szczęsny
- Lee Richardson
- Błaszczykowski
- Balotelli
- Jerzy Janowicz
- Kliczko
- Sarah Burke
Jak…?
- usunąć Facebooka
- zrobić kłosa
- oszukać wariograf
- upolować faceta
- narysować twarz
- usunąć babylon
- zbudować dom
- odpowietrzyć kaloryfer
- wygląda czerniak
- powiększyć stronę
Czym jest…?
- ACTA
- paczyzm
- tabu
- cleverbot
- nadzieja
- tolerancja
- piękno
- państwo
- bezrobocie
- cache
Światowe listy najpopularniejszych wyszukiwań będzie można znaleźć 12 grudnia (od około godz. 14) na stronie google.com/zeitgeist/2012.
Co to jest Zeitgeist?
Google przygotowuje zestawienie Zeitgeist (z jęz. niemieckiego: „zeit”. - „czas” oraz „geist” - „duch”, czyli „duch czasu”) podsumowując miliony zapytań wpisywanych przez internautów w okno wyszukiwarki każdego dnia.
Hasła zyskujące na popularności to zapytania, które generowały największy ruch w internecie w dłuższym okresie 201. roku w porównaniu do 2011 roku.
Oprócz udostępnienia list wyszukiwań zyskujących na popularności, Google oferuje również ogólnodostępne narzędzie Trendy Google (google.pl/trends)
, które umożliwia samodzielne sprawdzenie zarówno globalnych, jak i regionalnych trendów w wyszukiwaniu w wybranym czasie, a nawet z prognozą na przyszłość. Narzędzia Google nigdy nie pozwalają na identyfikację poszczególnych użytkowników, a badania są oparte na anonimowych i zbiorczych podsumowaniach frekwencji występowania danego wyszukiwanego hasła w określonym przedziale czasowym. Szczegóły można znaleźć na stronie www.google.com/zeitgeist.
Zobacz: Jaki wybrać i kupić depilator?