Międzynarodowy Dzień Telefonów Zaufania dla Dzieci
21.05.2009 20:11, aktual.: 22.05.2009 11:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Każdego roku w maju obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Telefonów Zaufania dla Dzieci. Głównym celem tego święta jest propagowanie idei pomocy dzieciom poprzez telefony zaufania oraz promowanie ich działania.
Polskie obchody Międzynarodowego Dnia Telefonów Zaufania dla Dzieci organizowane są przez Prezesa UKE , Rzecznika Praw Dziecka oraz Fundację Dzieci Niczyje. Inicjatorem święta jest Child Helpline International (CHI) - sieć telefonów zaufania dla dzieci z 160 krajów. W tym roku na całym świecie dzień świętowany jest pod hasłem: _ Łączymy się z dziećmi! _
Dzieci bez pomocy rodzica lub opiekuna mają niewielkie możliwości szukania pomocy i wsparcia w trudnych dla siebie sytuacjach. Telefony zaufania są ważnym narzędziem pomocowym dla dzieci. Dzięki nim, młodzi ludzie mogą wspólnie z konsultantami szukać rozwiązań swoich problemów.
Narodowe akcje o charakterze medialnym, informacyjnym i kulturalnym organizowane w maju z okazji Międzynarodowego Dnia Telefonów Zaufania dla Dzieci promują idee ochrony dzieci oraz ich praw. W Polsce działa wiele telefonów pomocowych dla dzieci i młodzieży. Różny jest ich zasięg oraz profil tematyczny. Różnią się także dostępnością dla dzieci i młodzieży. Nieliczne telefony zaufania dla dzieci, dzięki współpracy z polskimi operatorami telekomunikacyjnymi mają zasięg ogólnopolski i są bezpłatne dla wszystkich korzystających z ich oferty.
Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży - 116 111
W 2008 roku Fundacja Dzieci Niczyje wspólnie z firmą Polkomtel uruchomiła pierwszy bezpłatny i ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży - 116 111. Telefon służy dzieciom potrzebującym wsparcia, opieki i ochrony. W ciągu 6 miesięcy działania, psycholodzy i pedagodzy pracujący w telefonie odebrali ponad 43 tys. połączeń. Najczęściej zgłaszane problemy dotyczyły relacji z otoczeniem: kontaktów z rówieśnikami, rodzicami, związków, a także - problemu przemocy. Z konsultantami można skontaktować się dzwoniąc pod numer telefonu 116 111 (połączenie bezpłatne ze wszystkich telefonów stacjonarnych i komórkowych) lub zadając pytanie poprzez stronę internetową _ www.116111.pl _.
Telefon 116 111 powstał przy aktywnym udziale i wsparciu Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Głównym Sponsorem i Partnerem Technologicznym Telefonu jest firma Polkomtel.
Helpline.org.pl - 0 800 100 100
Od 2007 roku, wspólnie z Fundacją Orange, Fundacja Dzieci Niczyje realizuje projekt Helpline.org.pl, którego celem jest pomoc dzieciom i młodzieży w sytuacjach zagrożenia związanych z korzystaniem z Internetu lub telefonii komórkowej. Konsultanci Helpline.org.pl rocznie odbierają ponad 20.400 zgłoszeń dotyczących przypadków cyberprzemocy, niebezpiecznych treści w sieci, uzależnienia od komputera, uwodzenia dzieci w Internecie czy kradzieży danych. Połączenie z numerem 0 800 100 100 jest bezpłatne ze wszystkich telefonów stacjonarnych i komórkowych. Pytania konsultantom można zadawać także z poziomu strony _ www.helpline.org.pl _.
Głównym Partnerem Helpline.org.pl jest Fundacja Orange.
Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka - 0 800 12 12 12
20 listopada 2008 roku, dzięki współpracy z Telekomunikacją Polską, Rzecznik Praw Dziecka uruchomił Dziecięcy Telefon Zaufania. Pod numer 0 800 12 12 12 może zadzwonić każde dziecko, które nie radzi sobie z problemami w szkole lub w domu, jest ofiarą przemocy lub potrzebuje wsparcia psychicznego. Również dorośli zgłaszają tu przypadki łamania praw dziecka. Przy telefonach dyżurują psychologowie, pedagodzy i prawnicy, którzy od początku istnienia Telefonu przeprowadzili ponad 10.000 rozmów. Połączenie z Dziecięcym Telefonem Zaufania jest bezpłatne z każdego telefonu stacjonarnego, z telefonu komórkowego sieci Orange oraz za pośrednictwem strony _ www.brpd.gov.pl _.