Microsoft: 75% rodziców zauważa pozytywny wpływ gier wideo na ich dzieci
Z najnowszego badania firmy Microsoft o nazwie "Play Safe, Play Smart" wynika, że 75% angielskich rodziców uważa, iż gry wideo mają pozytywny wpływ na ich dzieci i rodzinę.
06.03.2009 | aktual.: 09.03.2009 10:02
Przeprowadzone na grupie 250. rodziców badanie pokazało również, że 61% z nich uważa, iż granie to wspaniałe społeczne doświadczenie, natomiast 80% postrzega gry jako ważny element "zrównoważonej mieszanki" nowoczesnej i tradycyjnej rozrywki. Dodatkowo 52% badanych stwierdziło, że gry wideo łączą ich rodziny.
Z ankiety wynika również, że 73. przepytanych osób zdaje sobie sprawę z funkcji kontroli rodzicielskiej (jest to o 13% lepszy wynik niż w 2008 roku), natomiast 94% z nich stara się sprawdzać oznaczenia na grach mówiące o ograniczeniach wiekowych.
Microsoft przeprowadził także badanie na grupie 100. dzieci. Okazało się, że 47% z nich uważa, iż rodzice za mało interesują się tym, czy gry z których korzystają są odpowiednie do ich wieku (69% chciałoby, aby się to zmieniło).
Warto również dodać, że 45% rodziców oczekuje stworzenia specjalnej strony poświęconej bezpiecznemu graniu.