Koniec z reklamą w polskiej telewizji (zbyt głośną)

Koniec z reklamą w polskiej telewizji (zbyt głośną)
Źródło zdjęć: © IDG

14.12.2009 11:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjmie jutro rozporządzenie
nakazujące stacjom telewizyjnym kontrolę wszystkich reklam tak, by nie były głośniejsze niż
programy, przy których są nadawane - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Nowe przepisy mają wejść w życie za pół roku.

Obraz
© (fot. Hi-Fi Choice & Home Cinema)

Poprzednie rozwiązania prawne nie odniosły spodziewanych efektów. Dalej przerwy reklamowe były wyraźnie głośniejsze od telewizyjnych audycji. Teraz nadawcy będą musieli używać do oceniania reklam określonych przez radę urządzeń i oprogramowania. Jeżeli nie będą się stosować do postanowień KRRiT, czekają ich upomnienia i uciążliwe kary finansowe.

Rada obiecuje, że za pół roku nie będzie już problemu zbyt głośnych reklam. Nadawcy twierdzą, że to mrzonka - czytamy w gazecie.

Źródło artykułu:PAP