Kolejne kłopoty Google

Kolejne kłopoty Google
Źródło zdjęć: © Kristina Alexanderson / CC

24.05.2013 15:29, aktual.: 27.05.2013 09:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zaledwie 4 miesiące po korzystnym dla Google zakończeniu postępowania antymonopolowego amerykańscy regulatorzy znowu przyglądają się praktykom firmy. Tym razem sprawdzany jest sposób, w jaki Google prezentuje reklamy w internecie - donosi agencja Reuters

Poprzednie postępowanie antymonopolowe dotyczyło sposobu prezentowania wyników wyszukiwania przez Google. Obecnie do Federalnej Komisji Handlu (ang. FTC) docierają skargi innych uczestników rynku reklamy internetowej na monopolistyczne praktyki Google. Źródła Reutersa twierdzą, że władze przyglądają się zwłaszcza wykorzystaniu narzędzi do prezentacji i sprzedaży reklam, które Google pozyskało dzięki zakupowi w 200. roku firmy Doubleclick. Zarówno Google, jak i FTC odmówiły komentarza w tej sprawie.

W 201. roku Google posiadało 15,1 proc. udziału w rynku reklamy internetowej w samych tylko Stanach Zjednoczonych. Drugim w kolejności graczem jest Facebook z 14,6 proc. udziałem. Do 2014 roku Google planuje zwiększyć ten wskaźnik do 20,7 proc.

Warto przypomnieć, że Google jest w tej chwili również obiektem postępowania antymonopolowego w Unii Europejskiej, która przygląda się formie i zasadom prezentacji wyników wyszukiwania. Główny zarzut sugeruje faworyzowanie przez wyszukiwarkowego giganta niektórych własnych usług i ukrywanie linków do konkurencji.

Źródło: Reuters

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)