Huawei zainwestuje 39 mln zł w Polsce. Na początek zachęca partnerów
Jefferson Zhang, szef Huawei CBG Polska, zadeklarował, że firma wyda w naszym kraju 10 mln dol. na rozwój swojego ekosystemu. Deklaracja padła podczas konferencji Huawei Developer Day po raz pierwszy odbywającej się nad Wisłą.
Mówiąc ekosystem, Zhang ma na myśli autorskie rozwiązanie firmy oparte o usługi takie jak mobilna chmura, motywy, przeglądarka i AppGallery. W warstwie technologicznej ekosystem oparty jest na technologiach Huaweia.
I to ten ekosystem chińska firma chce rozwijać w Polsce, którą uważa za jeden z dziesięciu najważniejszych rynków na świecie. W pierwszej fazie inwestycji wydamy 10 milionów dolarów na program partnerski zachęcający twórców i właścicieli aplikacji do obecności w ekosystemie z naciskiem na sklep z aplikacjami Huawei AppGallery – mówi Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska.
Z kolei Justyna Jaworska z Huawei CBG zachęciła do współpracy: - Nasz ekosystem jest w trakcie ekspansji. Jest to najlepszy moment, żeby do nas dołączyć, wejść w program partnerski w momencie, gdy będziemy w niego inwestować ze szczególną siłą. Za nami pierwsza, wdrożona z sukcesem, integracja aplikacji Yanosik z HMS Core. Jeszcze w tym roku wprowadzimy trzy nowe usługi, które sprawią, że współpraca z Huawei będzie dawać jeszcze więcej możliwości promowania polskiego contentu, nie tylko w kraju, ale także globalnie – powiedziała Justyna Jaworska, Huawei Mobile Services Operation Manager.
Z Huawei współpracuje m.in. Wirtualna Polska. Paweł Milewski, szef serwisów pocztowych w WP doszczegóławia: - Już 30% użytkowników aplikacji WP Poczta oraz Poczta O2 to użytkownicy smartfonów Huawei. Wyzwaniem jest dostarczanie im innowacyjnych, spersonalizowanych, a przez to angażujących funkcji, szczególnie, że digitalizacja postępuje w zawrotnym tempie.
Z kolei Joanna Skwarna, VP Communication and Paid Products w Wirtualnej Polsce, zwróciła uwagę na główny obecnie trend w sieci – przesiadanie się na mobile: - To, co łączy Huawei i WP, to fakt, że należąc do największych podmiotów w swoich branżach, podobnie rozumiemy potrzeby użytkowników i działamy zwinnie. Konieczne jest rozwijanie głównych usług w obszarze mobile, w tym aplikacji, bo 5 milionów Polaków już w ogóle nie korzysta z komputerów – komentuje Joanna Skwarna, VP Communication and Paid Products w Wirtualnej Polsce.
Uczestnicy konferencji mieli szansę doświadczyć działania HMS w praktyce – sesja kodowania na żywo była okazją, by poznać techniczne szczegóły związane z wdrażaniem aplikacji do HMS. Deweloperzy mogli zobaczyć, jak w łatwy sposób mogą zintegrować swoje produkty z ekosystemem Huawei przy wykorzystaniu HMS Core i jakimi narzędziami Huawei chce wspierać pobrania aplikacji swoich partnerów z AppGallery.